Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ALBA IULIA in mars aval de la Bratislava la Komarno in anul 1988  – foto: Valentin Stefan Alexandrache

Impingatorul ALBA IULIA / MERCUR 307

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
Multi ani a avut pupa vopsita in alb, putand fi recunoscut de departe.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in cursul anului 2007.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul  ALBA IULIA la Galati, 7.02.2006 – foto: Cristian Gregoretti

In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,09 milioane Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.
ALBA IULIA a fost adus in 2007 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins 50M2, a cate 1.600 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 307.
A reintrat in exploatare in cursul lunii februarie 2008.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Impingatorul MERCUR 307 (ex ALBA IULIA) la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000359
– MMSI: 264162203
– Call sign: YP2203
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2007, cu doua motoare noi, Cummins 50M2, a cate 1.600 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2007
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2007
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Impingatorul MERCUR 307 (ex ALBA IULIA) la Galati – fotografii: Paul Ionescu

Filme impingator MERCUR 307 – sursa youtube / user cargokill

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.

Actualizări pagină :

– 3 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 19 Iunie 2020 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors