Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul EUROPA la Viena, 14.03.2001 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul EUROPA / BONDAR 97 / DANUBE NAVIGATOR

A fost construit in 1992 la Santierul Naval Oltenita.
Cel mai probabil facea parte din lotul “Isaccea”.
Primul armator a fost Trans Europa SA Galati.
Initial era vopsit ca si restul impingatoarelor din aceasta serie, construite pentru Navrom: corpul negru, iar suprastructura intr-o nuanta foarte deschisa de galben.
Mai tarziu corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.

Impingatorul BONDAR 97 (ex EUROPA) la Galati, 9.10.2009 – fotografii: Cristian Gregoretti

A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2005, cand a fost vandut Toux Rom srl Constanta.
A fost modernizat, vechile motoare au fost inlocuite cu unele noi, a cate 1.520 CP fiecare. A fost vopsit in culorile specifice Touax Rom: corpul albastru, suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in BONDAR 97, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
A continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii.
In 2012 a fost vandut ADM (Archer Daniels Midland) Romania. A fost revopsit in culorile noii companii: corpul intr-o nuanta inchisa de verde, suprastructura in alb. Numele i-a fost schimbat in DANUBE NAVIGATOR, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
La inceputul anului 2020 a trecut printr-o reparatie capitala la Braila.
Este folosit si in prezent pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele BONDAR 97 (ex EUROPA) si NERO ( ulterior MERCUR 308) la Galati, 2.07.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000367
– MMSI: 264162196
– Call sign: YP2196
– propulsia original era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2012-2013, cu doua motoare noi, a cate 1.520 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2012-2013
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2012-2013
– bunker: 87 t

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DANUBE NAVIGATOR (ex EUROPA) la Giurgiu, 6.10.2014 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Reinier D

Filmare impingator BONDAR 97 – sursa youtube / user kargokill 

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.

Actualizări pagină :

– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 20 Mai 2020 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors