Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SATU MARE la Linz, 20.02.1996 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul SATU MARE (1986-2009)

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 1998.
Din 1999 a fost retras alaturi de alte nave ale Navrom, odata cu izbucnirea razboiului din Yugoslavia. Acesta nave au fost ancorate mai intai pe malul drept al Dunarii, in dreptul portului Docuri. Apoi au fost mutate in parcul de rece de la Chiciu Mic, intre Galati si Braila.
Au urmat apoi 10 ani de stat in parcul rece de la Chiciu Mic, ani in care a fost descompletat, treptat, de piese si echipamente.
Catre sfarsitul lunii noiembrie 2009 a fost scos din parcul rece si dus la sediul Navrom Shipyard. Aici a fost descompletat de ceea ce mai ramasese la bordul sau.
La inceputul lunii decembrie 2009 a fost preluat intr-un convoi de barje si dus la Constanta.
A ajuns la Tomini Trading Constanta pe 5.12.2009, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SATU MARE in parcul rece de la Chiciu Mic, 1.10.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,37 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca