Impingatorul VALEA ALBA la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti
Impingatorul VALEA ALBA
A fost construit in 1987 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2006, pentru ca, mai apoi, sa fie folosit doar pe sectoarele romanesti.
Pe la inceputul anilor 2000 i-au fost amplasate 2 elice de rezerva, undeva in spatele comenzii.
De la jumatatea anului 2009 a fost retras in bazinul Docuri, la Galati, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi.
Pe 15.07.2009 a fost dus de catre impingatorul ROVINARI 15, in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati Braila. Nu a fost singur: pe acelasi drum spre Chiciu a fost insotit de impingatoarele DOLJ, FILIASI 7 si GIURGIU 21.
Pentru VALEA ALBA a urmat o ”pendulare” permanenta, perioadele in care era activ, alternand cu cele in care era retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
Practic, a lucrat in “tandem” cu FILIASI 7: cand unul dintre ele era activ, celalalt ajungea in parcul rece, apoi, dupa o perioada de timp se facea “rocada”.
Revenind la VALEA ALBA, acesta a fost reactivat in noiembrie 2009, fiind apoi folosit doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In septembrie 2010 a fost retras iarasi in parcul rece de la Chiciu Mic.
La jumatatea anului 2012 a fost adus la Navrom Shipyard Galati, in portul docuri. A ramas acolo, inactiv, pentru 2 ani.
A fost reactivat de abia in toamna anului 2014. Suprastructura a fost vopsita in schema de culoare originala, insa nu a beneficiat de vreo reparatie la corp. I-au fost eliminate si cele 2 elice de rezerva din spatele comenzii. A fost folosit apoi, destul de putin, in zona Galati.
La sfarsitul lui septembrie 2015 a fost retras, din nou, in parcul rece de la Chiciu Mic, locatie in care se afla si in prezent (2020).
Impingatorul VALEA ALBA in ultima sa zi de activitate, Galati, 21.09.2015 – foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– MMSI: 264162030
– Call sign: YP2030
– lungime: 34,56 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Ultimele Comentarii