Impingatorul VALEA ALBA la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti

Impingatorul VALEA ALBA

A fost construit in 1987 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2006, pentru ca, mai apoi, sa fie folosit doar pe sectoarele romanesti.
Pe la inceputul anilor 2000 i-au fost amplasate 2 elice de rezerva, undeva in spatele comenzii.
De la jumatatea anului 2009 a fost retras in bazinul Docuri, la Galati, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi.
Pe 15.07.2009 a fost dus de catre impingatorul ROVINARI 15, in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati Braila. Nu a fost singur: pe acelasi drum spre Chiciu a fost insotit de impingatoarele DOLJ, FILIASI 7 si GIURGIU 21.
Pentru VALEA ALBA a urmat o ”pendulare” permanenta, perioadele in care era activ, alternand cu cele in care era retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
Practic, a lucrat in “tandem” cu FILIASI 7: cand unul dintre ele era activ, celalalt ajungea in parcul rece, apoi, dupa o perioada de timp se facea “rocada”.
Revenind la VALEA ALBA, acesta a fost reactivat in noiembrie 2009, fiind apoi folosit doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In septembrie 2010 a fost retras iarasi in parcul rece de la Chiciu Mic.
La jumatatea anului 2012 a fost adus la Navrom Shipyard Galati, in portul docuri. A ramas acolo, inactiv, pentru 2 ani.
A fost reactivat de abia in toamna anului 2014. Suprastructura a fost vopsita in schema de culoare originala, insa nu a beneficiat de vreo reparatie la corp. I-au fost eliminate si cele 2 elice de rezerva din spatele comenzii. A fost folosit apoi, destul de putin, in zona Galati.
La sfarsitul lui septembrie 2015 a fost retras, din nou, in parcul rece de la Chiciu Mic, locatie in care se afla si in prezent (2020).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul VALEA ALBA in ultima sa zi de activitate, Galati, 21.09.2015 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– MMSI: 264162030
– Call sign: YP2030
– lungime: 34,56 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova