Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MERCUR 301 (ex ISACCEA 14) in Austria, 20.03.1992 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul ISACCEA 14 / MERCUR 301

A fost construit in 1990 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin pentru Navrom Galati.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,27 milioane Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MERCUR 301 (ex ISACCEA 14) la Galati, 22.05.2009 – foto: Cristian Gregoretti

ISACCEA 14 a fost adus in 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B-HD, a cate 1.699 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Modernizarea s-a facut cu sprijinul Maprom Engineering B.V. Olanda. Elicele au fost furnizate de catre Van Voorden.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 301.
A fost ptima nava de acest tip, modernizata la Navrom Shipyard.
In urma testelor efectuate pe Dunare, pe un curs al apei de 9 km pe ora, MERCUR 301 a impins un convoi de 6 barje incarcate cu 17,000 de tone cu o viteza 19 km/hr in aval si cu o viteza de 10 km pe ora in amonte.
A reintrat in exploatare in cursul lunii iulie 2006.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

MERCUR 301 (ex ISACCEA 14) la Galati – fotografii: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000353
– MMSI: 264162351
– Call sign: YP2351
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2006, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B-HD, a cate 1.699 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– bunker: 87 t

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca

MERCUR 301 (ex ISACCEA 14), decembrie 2009 – sursa: youtube.com / cargokill

MERCUR 301 (ex ISACCEA 14), 25.03.2011 – sursa: youtube.com / cargokill

MERCUR 301 (ex ISACCEA 14), Budapesta, km 1653, 27.05.2011 – sursa: youtube.com / cargokill