ISACCEA 16 in Austria, 14.09.2004 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul ISACCEA 16 / MERCUR 303
A fost construit in 1991 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin pentru Navrom Galati.
Avea doua elemente distincte, din constructie, care il faceau sa semene mai mult cu impingatoarele din serie construite pana in 1980: initialele NR de pe cosuri erau plasate mai sus, foarte aproape de extremitatea superioara a acestora, iar puntea a II-a se prelungea pana la capatul cabinelor, in prova. Aceste elemente s-au pastrat pana in prezent.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la inceputul anului 2006.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,27 milioane Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.
Impingatorul MERCUR 303 (ex ISACCEA 16) il depaseste pe mult mai batranul MIZIL, Galati, 28.10.2009 – foto: Cristian Gregoretti
ISACCEA 16 a fost adus in prima parte a anului 2006 la sediul Navrom Shipyard Galati, din Portul Docuri. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B-HD, a cate 1.699 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 303.
A reintrat in exploatare in cursul lunii decembrie 2006.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
MERCUR 303 (ex ISACCEA 16) la Galati, 15.05.2010 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,97 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000355
– MMSI: 264162098
– Call sign: YP2098
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2006, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B-HD, a cate 1.699 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– bunker: 87 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
MERCUR 303 (ex ISACCEA 16) in iarna anului 2011– galerie foto: Iulian Pruiu
MERCUR 303 (ex ISACCEA 16) la Cernavoda– galerie foto: Costel Vasiliu
MERCUR 303 (ex ISACCEA 16) la Galati – galerie foto: Paul Ionescu
MERCUR 303 (ex ISACCEA 16), 1.05.2011, km 467 – sursa: youtube.com / cargokill
MERCUR 303 (ex ISACCEA 16), 14.06.2018, km 295 – sursa: youtube.com / cargokill
Ultimele Comentarii