Impingatorul ROMAN in anii ’80 – foto: www.via-donau.org
Impingatorul ROMAN
A fost construit in 1985 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana catre sfarsitul anului 2007.
A fost printre putinele nave care au efectuat voiaje directe Galati – Passau (Germania). Se naviga cu 6 barje pana la Komarno si de acolo cu 2 la Passau. De la Passau barjele erau preluate de alte nave care aveau o inaltime mai mica.
Impingatorul ROMAN in Austria, 2006 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / mac
In 2008, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi, a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
A stat acolo pana in 2013, cand a fost adus la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati. Deoarece a fost adus acolo in aceeasi perioada cu impingatoarele care au fost reparate si vandute apoi in Uruguay, am crezut ca si ROMAN va lua acelasi drum.
Insa , dupa plecarea celor 6 impingatoare cu destinatia Uruguay, ROMAN a ramas alaturi de impingatorul ISACCEA 15 acolo, in portul Docuri.
Ambele impingatoare au fost vandute in starea in care se aflau, la inceputul lui iulie 2014. Cumparatorul a fost compania ruseasca Volgatransneft.
Impingatorul ROMAN in parcul rece de la Chiciu Mic, 13.09.2012 – foto: Cristian Gregoretti
Au fost remorcate pe Dunare, apoi pe Marea Neagra, pana la Sevastopol. Inainte de plecare, i-a fost schimbat numele in ROMAN 1.
Incepand cu Octombrie 2014 a intrat intr-un proces de conversie/modernizare la Sevastopol: balustradele metalice au fost taiate si inlocuite cu brauri metalice, ca la remorcherele maritime, geamurile de la nivele 1 si 2 au fost inlocuite cu unele mult mai mici, iar cabina de comanda a fost inaltata cu inca un nivel.
In spatele comenzii a fost amplasat un catarg mare, rabatabil. Toate echipamentele de navigatie au fost inlocuite cu unele noi.
Propulsia a ramas cea originala.
A redevenit operational in cursul anului 2017.
Isi desfasoara activitatea pe raul Volga.
Este inregistrat la Taganrog si arboreaza pavilionul rusesc.
Impingatoarele ROMAN 1 (ex ROMAN) si ROMAN 2 (ex ISACCEA 15) remorcate de la Galati cu destinatia Sevastopol, 11.07.2014 – foto: www.fleetphoto.ru / Nikita Prohorov
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– MMSI: 273385510
– Call sign: UBWN3
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / probabil inlocuite cu ocazia modernizarii din 2014-2017
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Impingatorul ROMAN 1 (ex ROMAN) in timpul operatiunilor de conversie/modernizare – fotografii: www.fleetphoto.ru
Impingatoarele ROMAN 1 (ex ROMAN) si ROMAN 2 (ex ISACCEA 15) din nou impreuna, 1.08.2018 – foto: www.fleetphoto.ru / SlavaZ
Impingatorul ROMAN 1 (ex ROMAN) din nou activ, dupa finalizarea conversiei/modernizarii – fotografii: www.fleetphoto.ru
Ultimele Comentarii