Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 3 la Viena, anii ’80 – https://www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul FILIASI 3 (1983-2010)

A fost construit in 1983 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Navrom Galati.
La iesirea din santier a purtat un indicativ – NR 7240 – in loc de nume.
Dupa livrare, acesta a fost schimbat cu numele pe care avea sa-l poarte de-a lungul intregii sale existente – FILIASI 3.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2007 cand a fost scos din exploatare, fiind retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
In cursul lunii aprilie 2010 a fost scos din parcul rece si dus la sediul Navrom Shipyard. Aici a fost descompletat de tot ceea ce ar mai fi putut fi util.
Pe 30.04.2010 a fost dus de catre nava sora – MERCUR 302 (ex FILIASI 11) pana in rada Portului Mineralier din Galati, unde a fost atasat in componenta unui convoi de barje cu destinatia Constanta.
A ajuns la Tomini Trading Constanta pe 2.05.2010, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 3, condus pe ultimul drum de catre nava sora, MERCUR 302 (ex FILIASI 11), Galati, 30.04.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 3, condus pe ultimul drum de catre nava sora, MERCUR 302 (ex FILIASI 11), Galati, 30.04.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actionau doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova