Impingatorul COMANESTI la Linz, 23 martie 1991 – foto: © binnenschifferforum.de / danubenews
A fost construit in 1979 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
A fost folosit pana in a doua parte a anilor ’90, fiind apoi retras pe Canalul Plantelor la Giurgiu, din motive pe care nu le cunosc.
A fost taiat la Giurgiu, pe Canalul Plantelor, impreuna cu majoritatea epavelor de acolo, in 2010.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 35,85 m, latime: 11,11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsat de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Alba Iulia / Mercur 307
Bacău / Iris 2
Brașov
Craiova
Comanesti
Europa / Bondar 97 / Danube Navigator
Filiasi 1
Filiasi 2
Filiasi 3
Filiasi 5
Filiasi 7
Filiasi 8
Filiasi 9
Filiasi 10
Filiasi 12
Gorj
Harghita
Isaccea 12 / Mercur 207
Isaccea 13 / Mercur 305
Isaccea 14 / Mercur 301
Isaccea 15
Isaccea 16 / Mercur 303
Isaccea 17
Oituz / Cargo
Posada / Phoenix 1
Piatra Neamt
Pitesti
Roman
Satu Mare
Suceava
Timișoara
Valea Alba
Vaslui
Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 27 Septembrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii