Impingatorul HARGHITA la Galati, 20 august 2013 – foto: Paul Ionescu

Impingatorul HARGHITA

A fost construit in 1982 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
A trecut printr-o reparatie capitala la Giurgiu in perioada 2006-2007. A reintrat in exploatare la jumatatea lui 2007.
Pe 10 august 2007, in timp ce se deplasa in amonte in zona Bechet, apa a inceput sa patrunda in compartimentele de la pupa dintr-o fisura. Deoarece exista pericolul scufundarii impingatorului, aceasta a fost esuat intentionat, doar pupa afundandu-se in apa pana la nivelul puntii principale.
A fost dus la Giurgiu, unde a fost reparat, reintrand apoi in exploatare.
In ianuarie 2014 a fost transferat in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea.
Din 2015 a fost retras in parcul rece de pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, impreuna cu alte cateva nave care au apartinut Giurgiu Nav.

Impingatorul HARGHITA pe Canalul Plantelor, Giurgiu, 12 mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsat de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca