Impingatoarele UNIREA si BACAU in portul Galati, 10.02.2005 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul IRIS 2 (ex BACAU) in parcul rece de pe Canalul Macin, iulie 2016 – foto: Cristian Munteanu
Impingatorul BACAU / IRIS 2
A fost construit in 1977 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
Ulterior a fost vandut Romnav Braila. Exista informatii potrivit carora BACAU s-ar fi aflat in cursul anului 1999 in parcul rece de la Chiciu Mic, devenind una din tintele hotilor de fier vechi.
Dupa 2000 a fost reparat, a fost vopsit in culorile specifice Romnav, adica corpul in verde si suprastructura in alb, reintrand apoi in exploatare.
In perioada 2005-2006 a trecut printr-o reparatie capitala la Braila. Numele i-a fost schimbat in IRIS 2, dupa numele formatiei rock romanesti – Iris.
A constinuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale).
La inceputul anului 2016 a fost retras in parcul rece de nave al Romnav, de pe Canalul Macin, alaturi de nava sora PHOENIX 1 (ex POSADA).
Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la finalizarea reparatiilor la Izmail, iulie 2018 – foto: Grain-Transshipment LLC
Ambele impingatoare au fost vandute in ianuarie 2018 Grain-Transshipment LLC din Ucraina.
Dupa doar cateva luni in care a fost reparat la Santierul Naval Dunajsudoservis din Izmail, in iulie 2018, impingatorul a redevenit functional.
In aceste cateva luni i-au fost schimbate geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale cu unele mai mici, i-a fost adaugat un catarg mare, rabatabil, in spatele comenzii.
Schema de culoare aleasa de Grain-Transshipment LLC este copia identica a schemei de culoare regasite pe impingatoarele Navrom Galati, clasa Mercur 300.
De altfel, inca dinaintea finalizarii reparatiilor la acest impingator, pe site-ul acestei companii aparuse o fotografie modificata a unui impingator romanesc din clasa MERCUR 300, purtand numele PLUTUS. A fost, de fapt, numele pe care impingatorul BACAU l-a primit la terminarea reparatiilor.
A reintrat in exploatare in cursul lunii iulie 2018, este inregistrat la Nikolaev, arboreaza pavilionul ucrainean si este folosit pe Dnepr.
Asa cum se poate observa din fotografiile postate periodic de catre Grain-Transshipment LLC, este foarte bine intretinut.
Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la Nova Kahovka, 20.08.2018 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21
Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la Nova Kahovka, 25.08.2018 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,48 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Impingatoarele PLUTUS (ex BACAU) si ZEUS (ex POSADA) la Kherson, 21.03.2020 – foto: Grain-Transshipment LLC
Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la Nova Kahovka, 22.06.2020 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21
Impingatorul IRIS 2 (ex BACAU) in 2013 – youtube.com/cargokill
Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Alba Iulia / Mercur 307
Bacău / Iris 2
Brașov
Craiova
Comanesti
Europa / Bondar 97 / Danube Navigator
Filiasi 1
Filiasi 2
Filiasi 3
Filiasi 5
Filiasi 7
Filiasi 8
Filiasi 9
Filiasi 10
Filiasi 12
Gorj
Harghita
Isaccea 12 / Mercur 207
Isaccea 13 / Mercur 305
Isaccea 14 / Mercur 301
Isaccea 15
Isaccea 16 / Mercur 303
Isaccea 17
Oituz / Cargo
Posada / Phoenix 1
Piatra Neamt
Pitesti
Roman
Satu Mare
Suceava
Timișoara
Valea Alba
Vaslui
Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 23 Septembrie 2020 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii