Impingatorul IRIS 2 (ex BACAU) in parcul rece de pe Canalul Macin, iulie 2016 – foto: Cristian Munteanu

Impingatorul BACAU / IRIS 2

A fost construit in 1977 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
Ulterior a fost vandut Romnav Braila. Exista informatii potrivit carora BACAU s-ar fi aflat in cursul anului 1999 in parcul rece de la Chiciu Mic, devenind una din tintele hotilor de fier vechi.
Dupa 2000 a fost reparat, a fost vopsit in culorile specifice Romnav, adica corpul in verde si suprastructura in alb, reintrand apoi in exploatare.
In perioada 2005-2006 a trecut printr-o reparatie capitala la Braila. Numele i-a fost schimbat in IRIS 2, dupa numele formatiei rock romanesti – Iris.
A constinuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale).
La inceputul anului 2016 a fost retras in parcul rece de nave al Romnav, de pe Canalul Macin, alaturi de nava sora PHOENIX 1 (ex POSADA).

Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la finalizarea reparatiilor la Izmail, iulie 2020 – foto: Grain-Transshipment LLC

Ambele impingatoare au fost vandute in ianuarie 2018 Grain-Transshipment LLC din Ucraina.
Dupa doar cateva luni in care a fost reparat la Santierul Naval Dunajsudoservis din Izmail, in iulie 2018, impingatorul a redevenit functional.
In aceste cateva luni i-au fost schimbate geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale cu unele mai mici, i-a fost adaugat un catarg mare, rabatabil, in spatele comenzii.
Schema de culoare aleasa de Grain-Transshipment LLC este copia identica a schemei de culoare regasite pe impingatoarele Navrom Galati, clasa Mercur 300.
De altfel, inca dinaintea finalizarii reparatiilor la acest impingator, pe site-ul acestei companii aparuse o fotografie modificata a unui impingator romanesc din clasa MERCUR 300, purtand numele PLUTUS. A fost, de fapt, numele pe care impingatorul BACAU l-a primit la terminarea reparatiilor.
A reintrat in exploatare in cursul lunii iulie 2018, este inregistrat la Nikolaev, arboreaza pavilionul ucrainean si este folosit pe Dnepr.
Asa cum se poate observa din fotografiile postate periodic de catre Grain-Transshipment LLC, este foarte bine intretinut.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la Nova Kahovka, 20.08.2018 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la Nova Kahovka, 25.08.2018 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,48 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Impingatoarele PLUTUS (ex BACAU) si ZEUS (ex POSADA) la Kherson, 21.03.2020 – foto: Grain-Transshipment LLC

Impingatorul PLUTUS (ex BACAU) la Nova Kahovka, 22.06.2020 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21

Impingatorul IRIS 2 (ex BACAU) in 2013 – youtube.com/cargokill