Impingatorul PITESTI in probe, la Oltenita, 1976 – foto: Romica Vasile
Impingatorul PITESTI (1976-2002)
A fost construit la Santierul Naval Oltenita, fiind livrat Navrom Giurgiu in cursul lunii iulie 1976.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii.
In cursul anului 1982, la bordul impingatorului PITESTI s-a declansat un incendiu, in timp ce acesta se afla in reparatii, la Orsova. A fost apoi reparat, dupa care a continuat sa fie utilizat atat pe sectoarele romanesti ale Dunarii, cat si pe cele internationale.
In 1986, in timp ce se afla in portul Giurgiu, la bordul impingatorului a izbucnit un nou incediu, care l-a distrus aproape in totalitate. Si de aceasta data a fost refacut, lucru vizibil la exterior, unde se puteau observa pe exteriorul cabinelor acele striatii verticale, pe care doar PITESTI le-a avut dupa ce a fost refacut aproape in totalitate.
Dupa reparatii si-a reluat activitatea.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991, a ajuns in patrimoniul NFR Drobeta.
A continuat sa fie folosit, atat pe rutele interne, cat si pe cele internationale.
La data de 20.02.2002, in timp ce impingatorul stationa la o dana de reparatii din portul Drobeta Turnu Severin, la bordul acestuia s-a declansat iarasi un incendiu. Acesta a avut ca sursa un scurtcircuit produs in sala masini, si s-a propagat rapid la suprastructura.
Deoarece exista pericol de explozie, impingatorul incendiat a fost mutat din portul Drobeta Turnu Severin pana in zona Simian, cu ajutorul impingatorului SALAJ. Echipajele de pompieri au reusit stingerea incendiului dupa aproximativ 7 ore.
Pagubele produse de incendiu au fost considerate mult prea mari pentru ca impingatorul sa mai fie reparat.
Acesta a fost vandut la fier vechi, fiind atasat la un convoi de barje ce avea destinatia Constanta.
A sfarsit dezmembrat la Tomini Trading Constanta, in cursul anului 2002.
Impingatorul PITESTI la Passau/Germania, 21.08.1993 – https://www.binnenschifferforum.de/ danubenews
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,58 m, latime: 11,11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 130 KW, 380 V, 50 Hz CA
– bunker: 117 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati
Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Alba Iulia / Mercur 307
Bacău / Iris 2
Brașov
Craiova
Comanesti
Europa / Bondar 97 / Danube Navigator
Filiasi 1
Filiasi 2
Filiasi 3
Filiasi 5
Filiasi 7
Filiasi 8
Filiasi 9
Filiasi 10
Filiasi 12
Gorj
Harghita
Isaccea 12 / Mercur 207
Isaccea 13 / Mercur 305
Isaccea 14 / Mercur 301
Isaccea 15
Isaccea 16 / Mercur 303
Isaccea 17
Oituz / Cargo
Posada / Phoenix 1
Piatra Neamt
Pitesti
Roman
Satu Mare
Suceava
Timișoara
Valea Alba
Vaslui
Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.
Ultimele Comentarii