Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BRASOV la Mahmudia, 1980 – foto: Valentin Stefan Alexandrache

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Echipajul impingatorului BRASOV in anul 1980 – Comandant-Alexandrache V.; Capitan pilot-Oancea Vasile; Ofiter fluvial-David Vasile; Pilot-Gheorghe Gheorghe; Sef echipaj-Paczal Alexandru; Sef mecanic-Zaharia Dumitru; Ofiter mecanic-Nistor Anton; Ajutor ofiter mecanic-Pecingine Vasile s.a.

Impingatorul BRASOV

A fost construit in 1978 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
Desi cel mai vechi impingator de 2.400 CP din flota Navrom Galati, a fost intotdeauna bine intretinut.
A fost folosit intensiv, in special pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2008, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi, a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu alte impingatoare ale Navrom Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BRASOV in portul Galati, undeva in anii ’80 – foto: Serviciul Referinte (https://www.facebook.com/bvauReferinte/) / Paul Popa

A stat acolo pana in 2013, cand a fost adus la Navrom Shipyard. Nu insa pentru a fi modernizat…. A fost revopsit in schema de culoare originala, reparat, fiind vandut impreuna cu alte cinci impingatoare ale Navrom Galati companiei Marean Corporation din Uruguay.
Cele 6 impingatoare vandute au fost: GIURGIU 23, GIURGIU 25, GIURGIU 30, BRASOV, DOLJ, FILIASI 12.
Numele i-a fost schimbat in ACHERNAR III, pavilionul temporar arborat fiind cel panamez. La livrare toate cele 6 impingatoare erau perfect functionale. Au ajuns in portul Constanta in cursul lunii octombrie 2013, fiind apoi incarcate pe o nava heavy-lift cu destinatia Uruguay.
In Uruguay au ajuns catre sfarsitul lunii noiembrie 2013, fiind duse pe fluviul Parana si acostate in portul Nueva Palmira.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BRASOV in portul Galati, 4.03.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Si au ramas acolo vreme de aproape 7 ani. Singurul care a fost modificat si a functionat destul de putin a fost CANOPUS I (ex GIURGIU 23). Modificarea a constat in ridicarea excesiva a cabinei de comanda pe un schelet metalic, un aspect oarecum hilar, dar care se regaseste in America de Sud.
In februarie 2020 cele 6 impingatoare au fost duse de la Nueva Palmira la Asuncion, in Paraguay.
Se pare ca o parte din ele vor fi remotorizate, iar o parte vandute.
In prezent ACHERNAR III (ex BRASOV) arboreaza pavilionul uruguayan.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BRASOV la Ziua Marinei, Galati, 15.08.2006 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,48 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz 
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele DOLJ, BRASOV, GIURGIU 30 si GIURGIU 23, reparate si revopsite in portul Docuri, Galati, 24.08.2013 – foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

CANOPUS I (ex GIURGIU 23), CANOPUS II (ex GIURGIU 25), CANOPUS III (ex GIURGIU 30) si ACHERNAR III (ex BRASOV) in drum spre Uruguay, 2013

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23)CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  decembrie 2013, la Nueva Palmira – fotografii: Marean Corporation

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – fotografii: Adictos A Los Remolcadores

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Lauro Nogueira

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

In prim plan, de la dreapta la stanga, impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV) si ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi, desi nu sunt vizibile aici, urmeaza CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Oscar Ovelar

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.

Actualizări pagină :

– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 31 Iulie 2020 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors