Impingatorul ISACCEA 12 in Austria, 6.10.1990 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul ISACCEA 12 / MERCUR 207
A fost construit in 1989 la Santierul Naval Oltenita pentru NFR Drobeta.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2002, cand a fost retras in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care NFR Drobeta trebuia sa aloce 5,4 milioane Euro, iar statul 1,8 milioane Euro pentru modernizarea a 4 impingatoare si 30 de barje (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,15 milioane Euro).
Impingatorul ISACCEA 12 in proces de transformare in impingator seria MERCUR, 7.05.2006, Drobeta Tr. Severin – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D.
ISACCEA 12 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Drobeta Turnu Severin in cursul anului 2006, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 207.
A reintrat in exploatare in cursul lunii octombrie 2006.
Din 2008 a ajuns in patrimoniul Navrom Galati, odata cu absorbtia NFR Drobeta de catre Navrom Galati.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Impingatorul MERCUR 207 (ex ISACCEA 12) la Galati, 21.08.2017 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000351
– MMSI: 264162102
– Call sign: YP2102
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2006, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006 cu unele noi, Volvo-Penta
– bunker: 87 t
Impingatoare ale Navrom Galati, printre care si MERCUR 207 (ex ISACCEA 12), in portul Galati, 2018 – fotografii: Paul Ionescu
Filme impingator MERCUR 207 – sursa youtube / user cargokill
Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Alba Iulia / Mercur 307
Bacău / Iris 2
Brașov
Craiova
Comanesti
Europa / Bondar 97 / Danube Navigator
Filiasi 1
Filiasi 2
Filiasi 3
Filiasi 5
Filiasi 7
Filiasi 8
Filiasi 9
Filiasi 10
Filiasi 12
Gorj
Harghita
Isaccea 12 / Mercur 207
Isaccea 13 / Mercur 305
Isaccea 14 / Mercur 301
Isaccea 15
Isaccea 16 / Mercur 303
Isaccea 17
Oituz / Cargo
Posada / Phoenix 1
Piatra Neamt
Pitesti
Roman
Satu Mare
Suceava
Timișoara
Valea Alba
Vaslui
Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 2 Iulie 2020 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii