Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA 12 in Austria, 6.10.1990 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul ISACCEA 12 / MERCUR 207

A fost construit in 1989 la Santierul Naval Oltenita pentru NFR Drobeta.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2002, cand a fost retras in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care NFR Drobeta trebuia sa aloce 5,4 milioane Euro, iar statul 1,8 milioane Euro pentru modernizarea a 4 impingatoare si 30 de barje (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1,15 milioane Euro).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA 12 in proces de transformare in impingator seria MERCUR, 7.05.2006, Drobeta Tr. Severin – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D.

ISACCEA 12 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Drobeta Turnu Severin in cursul anului 2006, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, conform proiectului MERCUR – Clasa 300.
Impingatorul a fost vopsit in noile culori specifice Navrom Galati, alb-rosu, iar numele i-a fost schimbat in MERCUR 207. 
A reintrat in exploatare in cursul lunii octombrie 2006.
Din 2008 a ajuns in patrimoniul Navrom Galati, odata cu absorbtia NFR Drobeta de catre Navrom Galati.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul  MERCUR 207 (ex ISACCEA 12) la Galati, 21.08.2017 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000351
– MMSI: 264162102
– Call sign: YP2102
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite, in 2006, cu doua motoare noi, Caterpillar 3512B, a cate 1.298 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2006 cu unele noi, Volvo-Penta
– bunker: 87 t

Impingatoare ale Navrom Galati, printre care si MERCUR 207 (ex ISACCEA 12), in portul Galati, 2018 – fotografii: Paul Ionescu

Filme impingator MERCUR 207 – sursa youtube / user cargokill

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.

Actualizări pagină :

– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 2 Iulie 2020 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors