Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele PIATRA NEAMT & MERCUR 202 (ex BARBOSI 1) & FILIASI 13 & BRASOV in portul Galati, 14.05.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul PIATRA NEAMT (1986-2022)

A fost construit in 1986 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana catre sfarsitul anului 2007.
In 2008, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi, a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
A stat acolo pana in toamna anului 2014, cand a fost adus la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul PIATRA NEAMT in portul Galati, 9.06.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul PIATRA NEAMT in parcul rece de la Chiciu Mic, 1.10.2008 – foto: Cristian Gregoretti

A fost vandut in starea in care se afla, in cursul lunii octombrie 2014. Cumparatorul a fost compania ruseasca Volgatransneft, care achizitionase cu un an mai devreme si impingatoarele ROMAN, respectiv ISACCEA 15.
A fost remorcat pe Dunare, apoi pe Marea Neagra, insa destinatia finala a fost Rostov pe Don.
Spre deosebire de celelalte doua impingatoare, PIATRA NEAMT a plecat din Romania cu numele original. Abia in cursul lunii mai 2015 i-a fost schimbat numele in ROMAN 3, fiind mutat in regiunea Volgograd.
Nu a fost reactivat niciodata, ramanand nefunctional, in Santierul Naval Blagoveshchensk. Din comentariile pe care le-am gasit pe fleetphoto.ru, se pare ca a fost folosit doar ca donor de piese pentru celelate doua impingatoare: ROMAN 1 (ex ROMAN) si ROMAN 2 (ex ISACCEA 15), carora, le-ar fi donat si cate un motor… Ramas doar o carcasa, a sfarsit dezmembrat, la Blagoveshchensk in cursul lunii septembrie 2022.

Impingatorul ROMAN 3 (ex PIATRA NEAMT) in Rusia – fotografii: www.fleetphoto.ru

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,59 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

– pagina actualizata la data de 18.09.2022 – introdus fotografia impingatorului din portul Galati, 9.06.2005 si informatia despre sfarsitul navei – Cristian Gregoretti