Impingatorul FILIASI 8 la Galati, 24 februarie 2005 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul FILIASI 8

A fost construit in 1984 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
A navigat pana in 2007, cand a fost adus la Giurgiu pentru reparatii.
Care reparatii, au fost apoi sistate…
A ramas ancorat pe Canalul Plantelor, fiind printre putinele nave care au supravietuit taierilor masive de nave din acest parc rece din 2010.
In 2013 a fost mutat in bazinul Veriga, alaturi de cele cateva nave care scapasera de la taiere.
Tot in 2013, ANAF-ul a incercat sa mai recupereze din datoriile Giurgiu Nav, scotand la licitatie 6 nave nefunctionale din parcul de nave al Giurgiu Nav. Printre ele s-a numarat si FILIASI 8. S-au organizat mai multe licitatii, fara ca cineva sa fie macar interesat de acele nave. Pretul a tot scazut in timp, astfel incat la licitatia organizata pe 12 mai 2014, pretul de pornire avea sa fie de 32.806 Euro + TVA.
Un pret ceva mai mic decat cel cerut pentru FILIASI 2 care se afla intr-o stare mult mai jalnica….
Se pare ca, in cele din urma, impingatorul a fost adjudecat la un pret mult mai mic, de catre SC InterAgro SRL Zimnicea, apartinand lui Ioan Niculae. Acesta detinuse pachetul majoritar de actiuni la Giurgiu Nav pana in 2012, perioada in care declinul acestei companii de navigatie s-a accentuat!
De fapt, dupa 2014, cam toate navele care apartinusera Giurgiu Nav au ajuns in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea, fiind apoi retrase in parcurile reci de la Giurgiu sau la Zimnicea. Toate aceste nave nu mai functioneaza de ani buni!
In prezent, FILIASI 8 acesta se afla tot in bazinul Veriga, nefunctional.

Impingatorul FILIASI 8 in bazinul Veriga, mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsat de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca