Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 12 la Viena, 1997 – foto: Catalin Patrascu

Impingatorul FILIASI 12

A fost construit in 1985 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale) pana in prima jumatate a anilor 2000, apoi doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In septembrie 2007 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu alte impingatoare ale Navrom Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 12 la Galati, 4.04.2005 – foto: Cristian Gregoretti

A stat acolo pana in 2013, cand a fost adus la Navrom Shipyard. Nu insa pentru a fi modernizat…. A fost revopsit in schema de culoare originala, reparat, fiind vandut impreuna cu alte cinci impingatoare ale Navrom Galati companiei Marean Corporation din Uruguay.
Cele 6 impingatoare vandute au fost: GIURGIU 23, GIURGIU 25, GIURGIU 30, BRASOV, DOLJ, FILIASI 12.
Numele i-a fost schimbat in ACHERNAR II, pavilionul temporar arborat fiind cel panamez. La livrare toate cele 6 impingatoare erau perfect functionale. Au ajuns in portul Constanta in cursul lunii octombrie 2013, fiind apoi incarcate pe o nava heavy-lift cu destinatia Uruguay.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nave retrase in parcul rece de la Chiciu Mic, cu FILIASI 12 in prim plan, in dreapta imaginii, 11.10.2007 – foto: Cristian Gregoretti

In Uruguay au ajuns catre sfarsitul lunii noiembrie 2013, fiind duse pe fluviul Parana si acostate in portul Nueva Palmira.
Si au ramas acolo vreme de aproape 7 ani. Singurul care a fost modificat si a functionat destul de putin a fost CANOPUS I (ex GIURGIU 23). Modificarea a constat in ridicarea excesiva a cabinei de comanda pe un schelet metalic, un aspect oarecum hilar, dar care se regaseste in America de Sud.
In februarie 2020 cele 6 impingatoare au fost duse de la Nueva Palmira la Asuncion in Paraguay.
Impingatorul ACHERNAR II (ex FILIASI 12) a fost reparat la Asuncion, in cursul anului 2021. A redevenit activ dupa 14 ani!
In prezent ACHERNAR II (ex FILIASI 12) arboreaza pavilionul bolivian, fiind folosit pe fluviul Paraguay.

Impingatorul  ACHERNAR II (ex FILIASI 12),  septembrie 2013, la Navrom Shipyard Galati – fotografii: Marean Corporation

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ACHERNAR II (ex FILIASI 12) la Navrom Shipyard Galati, septembrie 2013 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,54 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz 
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23)CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  decembrie 2013, la Nueva Palmira – fotografii: Marean Corporation

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – fotografii: Adictos A Los Remolcadores

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Lauro Nogueira

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

In prim plan, de la dreapta la stanga, impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV) si ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi, desi nu sunt vizibile aici, urmeaza CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Oscar Ovelar

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ACHERNAR II (ex FILIASI 12) pe fluviul Paraguay, decembrie 2021 – foto: Adictos a los Remolcadores

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.

Actualizări pagină :

 

– 6 Ianuarie 2022 – Cristian Gregoretti  – actualizare informatii nava, introdus fotografie noua.

– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 18 Septembrie 2020 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors