Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 12 la Viena, 1997 – foto: Catalin Patrascu

Impingatorul FILIASI 12

A fost construit in 1985 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale) pana in prima jumatate a anilor 2000, apoi doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In septembrie 2007 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, impreuna cu alte impingatoare ale Navrom Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 12 la Galati, 4.04.2005 – foto: Cristian Gregoretti

A stat acolo pana in 2013, cand a fost adus la Navrom Shipyard. Nu insa pentru a fi modernizat…. A fost revopsit in schema de culoare originala, reparat, fiind vandut impreuna cu alte cinci impingatoare ale Navrom Galati companiei Marean Corporation din Uruguay.
Cele 6 impingatoare vandute au fost: GIURGIU 23, GIURGIU 25, GIURGIU 30, BRASOV, DOLJ, FILIASI 12.
Numele i-a fost schimbat in ACHERNAR II, pavilionul temporar arborat fiind cel panamez. La livrare toate cele 6 impingatoare erau perfect functionale. Au ajuns in portul Constanta in cursul lunii octombrie 2013, fiind apoi incarcate pe o nava heavy-lift cu destinatia Uruguay.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Nave retrase in parcul rece de la Chiciu Mic, cu FILIASI 12 in prim plan, in dreapta imaginii, 11.10.2007 – foto: Cristian Gregoretti

In Uruguay au ajuns catre sfarsitul lunii noiembrie 2013, fiind duse pe fluviul Parana si acostate in portul Nueva Palmira.
Si au ramas acolo vreme de aproape 7 ani. Singurul care a fost modificat si a functionat destul de putin a fost CANOPUS I (ex GIURGIU 23). Modificarea a constat in ridicarea excesiva a cabinei de comanda pe un schelet metalic, un aspect oarecum hilar, dar care se regaseste in America de Sud.
In februarie 2020 cele 6 impingatoare au fost duse de la Nueva Palmira la Asuncion in Paraguay.
Se pare ca o parte din ele vor fi remotorizate, iar o parte vandute.
In prezent ACHERNAR II (ex FILIASI 12) arboreaza pavilionul uruguayan.

Impingatorul  ACHERNAR II (ex FILIASI 12),  septembrie 2013, la Navrom Shipyard Galati – fotografii: Marean Corporation

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ACHERNAR II (ex FILIASI 12) la Navrom Shipyard Galati, septembrie 2013 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,54 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz 
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23)CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  decembrie 2013, la Nueva Palmira – fotografii: Marean Corporation

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – fotografii: Adictos A Los Remolcadores

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Lauro Nogueira

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

In prim plan, de la dreapta la stanga, impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV) si ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi, desi nu sunt vizibile aici, urmeaza CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Oscar Ovelar