Impingatorul GIURGIU 23 la Galati, in bazinul Docuri, 22.03.2006 – Cristian Gregoretti
Impingatorul GIURGIU 23
A fost construit in 1989 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2005, fiind apoi folosit doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2005 a fost elaborata Hotararea Guvernamentala privind aprobarea ”Programului anual de modernizare a parcului de nave fluviale sub pavilion roman destinate transportului public”, prin care Navrom Galati trebuia sa aloce 11,6 milioane Euro iar statul 3,9 milioane Euro pentru modernizarea a 14 impingatoare (lista acestora era specificata in cadrul Hotararii Guvernamentale, de asemenea era specificat anul in care urma sa fie modernizata fiecare nava si valoarea investitiei – pentru acest impingator ar fi revenit 1 milion Euro).
Tot in 2005, Navrom Galati a contractat un imprumut de 14 milioane Euro pentru modernizarea flotei.
Impingatorul GIURGIU 23 ar fi trebuit sa fie modernizat, conform proiectului MERCUR – Clasa 200 – in cursul anului 2008.
Acest lucru nu s-a intamplat, pentru ca in Romania, Hotararile Guvernamentale au “caracter optional” pentru unii…
In loc sa ajunga la modernizare, in 2008, impingatorul GIURGIU 23 avea sa ajunga in parcul rece de la Chiciu Mic.
Impingatoarele DOLJ, BRASOV, GIURGIU 30 si GIURGIU 23, reparate si revopsite in portul Docuri, Galati, 24.08.2013 – foto: Paul Ionescu
Impingatoare scoase la vanzare de catre Navrom Galati, in prim plan CANOPUS I (ex GIURGIU 23) – galerie foto: Paul Ionescu
A stat acolo pana in decembrie 2012. Pe 13.12.2012, impingatoarele GIURGIU 23 si NERO au fost aduse la Navrom Shipyard de catre impingatorul FILIASI 13. Unul pentru a fi reparat/modernizat (NERO), altul pentru a fi reparat si vandut (GIURGIU 23).
A fost revopsit in schema de culoare originala, reparat, fiind vandut impreuna cu alte cinci impingatoare ale Navrom Galati companiei Marean Corporation din Uruguay.
Cele 6 impingatoare vandute au fost: GIURGIU 23, GIURGIU 25, GIURGIU 30, BRASOV, DOLJ, FILIASI 12.
Numele i-a fost schimbat in CANOPUS I, pavilionul temporar arborat fiind cel panamez. La livrare toate cele 6 impingatoare erau perfect functionale. Au ajuns in portul Constanta in cursul lunii octombrie 2013, fiind apoi incarcate pe o nava heavy-lift cu destinatia Uruguay.
In Uruguay au ajuns catre sfarsitul lunii noiembrie 2013, fiind duse pe fluviul Parana si acostate in portul Nueva Palmira.
Si au ramas acolo vreme de aproape 7 ani.
CANOPUS I (ex GIURGIU 23), CANOPUS II (ex GIURGIU 25), CANOPUS III (ex GIURGIU 30) si ACHERNAR III (ex BRASOV) in drum spre Uruguay, 2013
Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV), ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), decembrie 2013, la Nueva Palmira – foto: Marean Corporation
In acei primi 7 ani pe meleaguri sud-americane, singurul care a fost modificat si a fost folosit, destul de rar, a fost chiar impingatorul CANOPUS I (ex GIURGIU 23). Modificarea a constat in ridicarea excesiva a cabinei de comanda pe un schelet metalic, un aspect oarecum hilar, dar care se regaseste in America de Sud.
In februarie 2020, cele 6 impingatoare au fost vandute companiei Viagen SA Paraguay, fiind remorcate de la Nueva Palmira la Asuncion in Paraguay.
CANOPUS I (ex GIURGIU 23) a trecut printr-o reparatie capitala la sfarsitul anului 2020 – inceputul anului 2021, in prezent fiind functional. Pavilionul arborat a fost schimbat cu cel bolivian.
Este folosit pe Parana.
Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV), ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre Asuncion – fotografii: pagina de facebook Adictos a los Remolcadores (Paraguay)
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– propulsia: doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual.
Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV), ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre Asuncion – foto: Lauro Nogueira
In prim plan, de la dreapta la stanga, impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV) si ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi, desi nu sunt vizibile aici, urmeaza CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre Asuncion – foto: Oscar Ovelar
Impingatorul CANOPUS I (ex GIURGIU 23) in reparatii la Asuncion, ianuarie 2021 – fotografii: pagina de facebook Adictos a los Remolcadores (Paraguay)
Impingatorul CANOPUS I (ex GIURGIU 23) după reparații 2021 – fotografii: pagina de facebook Adictos a los Remolcadores (Paraguay)
Actualizări pagină :
– 2 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus fotografii preluate din pagina de facebook Adictos a los Remolcadores (Paraguay)
– 21 Ianuarie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată in marinarii.ro versiunea 2.o, au contribuit cu informatii si fotografii regretatii Paul Ionescu si Jan Hușcă
Ultimele Comentarii