Impingatorul FILIASI 2 in bazinul Veriga, mascat de alte nave, mai 2019 – foto: Andrei Oboroceanu
Impingatorul FILIASI 2
A fost construit in 1983 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
Este unul dintre cele 13 impingatoare FILIASI despre care nu detin prea multe informatii. Nu imi amintesc nici macar sa-l fi vazut in zona Galati in anii ’80, atunci cand era nou.
A fost folosit doar pana in 1990, fiind apoi retras pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, unde a devenit donor de piese pentru alte nave ale Giurgiu Nav.
In 2009 se afla pe Canalul Plantelor, alaturi de multe alte epave ale Giurgiu Nav. In mod surprinzator a scapat de taierile masive de nave de acolo din 2010, desi erau unele epave care aratau mai bine decat FILIASI 2.
In 2013 a fost mutat in bazinul Veriga, alaturi de cele cateva nave care scapasera de la taiere.
Tot in 2013, ANAF-ul a incercat sa mai recupereze din datoriile Giurgiu Nav, scotand la licitatie 6 nave nefunctionale din parcul de nave al Giurgiu Nav. Printre ele s-a numarat si FILIASI 2. S-au organizat mai multe licitatii, fara ca cineva sa fie macar interesat de acele nave. Pretul a tot scazut in timp, astfel incat la licitatia organizata pe 12 mai 2014, pretul de pornire avea sa fie de 33.747 Euro + TVA.
Din fotografiile publicate la acea vreme pe site-ul ANAF se putea observa ca FILIASI 2 se afla intr-o stare deplorabila atat la interior, cat si la exterior: rugina, peste tot, motoarele principale descompletate, cateva pistoane de la acestea zacand pe holuri, panouri electrice descompletate….
Dintre navele scoase la vanzare de catre ANAF, doar BOCSA 3 arata mai rau decat FILIASI 2…
Se pare ca, in cele din urma, impingatorul a fost adjudecat la un pret mult mai mic, de catre SC InterAgro SRL Zimnicea, apartinand lui Ioan Niculae. Acesta detinuse pachetul majoritar de actiuni la Giurgiu Nav pana in 2012, perioada in care declinul acestei companii de navigatie s-a accentuat!
De fapt, dupa 2014, cam toate navele care apartinusera Giurgiu Nav au ajuns in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea, fiind apoi retrase in parcurile reci de la Giurgiu sau la Zimnicea. Toate aceste nave nu mai functioneaza de ani buni!
In prezent, FILIASI 2 acesta se afla tot in bazinul Veriga, nefunctional.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsat de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Alba Iulia / Mercur 307
Bacău / Iris 2
Brașov
Craiova
Comanesti
Europa / Bondar 97 / Danube Navigator
Filiasi 1
Filiasi 2
Filiasi 3
Filiasi 5
Filiasi 7
Filiasi 8
Filiasi 9
Filiasi 10
Filiasi 12
Gorj
Harghita
Isaccea 12 / Mercur 207
Isaccea 13 / Mercur 305
Isaccea 14 / Mercur 301
Isaccea 15
Isaccea 16 / Mercur 303
Isaccea 17
Oituz / Cargo
Posada / Phoenix 1
Piatra Neamt
Pitesti
Roman
Satu Mare
Suceava
Timișoara
Valea Alba
Vaslui
Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 17 Octombrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii