Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 7 la Ziua Marinei, Galati, 15.08.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul FILIASI 7

A fost construit in 1984 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2006, pentru ca, mai apoi, sa fie folosit doar pe sectoarele romanesti.
Este singurul impingator de acest tip, care a avut indicativul NR trecut inaintea numelui, pe cele doua placute din babord si tribord.
Aspectul sau a ramas nechimbat in cei peste 30 de ani de activitate.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FILIASI 7 la Galati – foto: Viorel King

De la sfarsitul anului 2008 a fost retras in bazinul Docuri, la Galati, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi.
Pe 15.07.2009 a fost dus de catre impingatorul ROVINARI 15, in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati Braila. Nu a fost singur: pe acelasi drum spre Chiciu a fost insotit de impingatoarele DOLJ, VALEA ALBA si GIURGIU 21.
Pentru FILIASI 7 a urmat o ”pendulare” permanenta, perioadele in care era activ, alternand cu cele in care era retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
Practic, a lucrat in “tandem” cu VALEA ALBA: cand unul dintre ele era activ, celalalt ajungea in parcul rece, apoi, dupa o perioada de timp se facea “rocada”.
Revenind la FILIASI 7, acesta a fost reactivat in septembrie 2010, fiind apoi folosit doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In prima parte a anului 2013 a fost revopsit in culorile originale.
In toamna anului 2014 a fost din nou retras din activitate, la Chiciu Mic. Avea sa ramana acolo pana in septembrie 2015, cand a fost adus la sediul Navrom Shipyard chiar de catre impingatorul VALEA ALBA.
A fost reactivat si folosit pe sectoarele interne ale Dunarii pana in februarie 2016. Apoi a fost dus in parcul rece de la Chiciu Mic, unde se afla si in prezent.

Impingatorul FILIASI 7 la Galati in perioada 2012-2013 – fotografii: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– ENI: 46000389
– MMSI: 264162100
– Call sign: YP2100
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova

FILIASI 7 – sursa: youtube/cargokill