Impingatorul FILIASI 7 la Ziua Marinei, Galati, 15.08.2008 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul FILIASI 7
A fost construit in 1984 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2006, pentru ca, mai apoi, sa fie folosit doar pe sectoarele romanesti.
Este singurul impingator de acest tip, care a avut indicativul NR trecut inaintea numelui, pe cele doua placute din babord si tribord.
Aspectul sau a ramas nechimbat in cei peste 30 de ani de activitate.
Impingatorul FILIASI 7 la Galati – foto: Viorel King
De la sfarsitul anului 2008 a fost retras in bazinul Docuri, la Galati, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi.
Pe 15.07.2009 a fost dus de catre impingatorul ROVINARI 15, in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati Braila. Nu a fost singur: pe acelasi drum spre Chiciu a fost insotit de impingatoarele DOLJ, VALEA ALBA si GIURGIU 21.
Pentru FILIASI 7 a urmat o ”pendulare” permanenta, perioadele in care era activ, alternand cu cele in care era retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
Practic, a lucrat in “tandem” cu VALEA ALBA: cand unul dintre ele era activ, celalalt ajungea in parcul rece, apoi, dupa o perioada de timp se facea “rocada”.
Revenind la FILIASI 7, acesta a fost reactivat in septembrie 2010, fiind apoi folosit doar pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In prima parte a anului 2013 a fost revopsit in culorile originale.
In toamna anului 2014 a fost din nou retras din activitate, la Chiciu Mic. Avea sa ramana acolo pana in septembrie 2015, cand a fost adus la sediul Navrom Shipyard chiar de catre impingatorul VALEA ALBA.
A fost reactivat si folosit pe sectoarele interne ale Dunarii pana in februarie 2016. Apoi a fost dus in parcul rece de la Chiciu Mic. Avea sa ramana acolo pana in iulie 2020, cand a fost vandut Ascet Shipping Ltd Ucraina. A fost dus in seara zilei de 12.07.2020 de catre impingatorul ROVINARI 27 pana la Izmail/Ucraina (multumim d-lui Adrian Hahui pentru informatie). A fost revopsit si repus in functiune destul de repede, impingatorul fiind perfect functional la vanzare.
In prezent este inregistrat la Kherson si isi desfasoara activitatea pe Dnepr.
Impingatorul FILIASI 7 la Galati in perioada 2012-2013 – fotografii: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– ENI: 46000389
– MMSI: 264162100
– Call sign: YP2100
– lungime: 34,52 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
FILIASI 7 – sursa: youtube/cargokill
Impingatorul ASCET (ex FILIASI 7) la Nova Kahovka, 6.11.2020 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21
Impingatorul ASCET (ex FILIASI 7) la Nova Kahovka, 6.11.2020 – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21
Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Alba Iulia / Mercur 307
Bacău / Iris 2
Brașov
Craiova
Comanesti
Europa / Bondar 97 / Danube Navigator
Filiasi 1
Filiasi 2
Filiasi 3
Filiasi 5
Filiasi 7
Filiasi 8
Filiasi 9
Filiasi 10
Filiasi 12
Gorj
Harghita
Isaccea 12 / Mercur 207
Isaccea 13 / Mercur 305
Isaccea 14 / Mercur 301
Isaccea 15
Isaccea 16 / Mercur 303
Isaccea 17
Oituz / Cargo
Posada / Phoenix 1
Piatra Neamt
Pitesti
Roman
Satu Mare
Suceava
Timișoara
Valea Alba
Vaslui
Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 12 Noiembrie 2020 – Cristian Gregoretti -Adăugat fotografii
– 12 Iulie 2020 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii