Impingatorul POSADA la Galati, pe Siret, 5.10.2005 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul POSADA / PHOENIX 1
A fost construit in 1987 la Santierul Naval Oltenita si a apartinut Giurgiu Nav.
La Giurgiu Nav a fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana prin 2003-2004.
In 2005 a fost vandut M&P Nav Galati, impreuna cu impingatorul GIURGIU 9. In 2005 si 2006 le-am vazut de multe ori, pe amandoua, stationate pe raul Siret, aproape de varsarea acestuia in Dunare.
Impingatorul PHOENIX 1 (ex POSADA) la Galati, 9.04.2010 – foto: Cristian Gregoretti
Dupa falimentul M&P Nav, impingatorul POSADA a fost vandut Romnav Braila (undeva in prima jumatate a anului 2006).
A fost reparat si vopsit in culorile specifice Romnav, adica corpul in verde si suprastructura in alb, reintrand apoi in exploatare cu numele de PHOENIX 1, dupa numele formatiei rock romanesti – Phoenix.
A continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii (romanesti si internationale).
In a doua jumatate a anului 2014 a fost retras in parcul rece de nave al Romnav, de pe Canalul Macin. Din 2016 avea sa i se alature si nava sora – IRIS 2 (ex BACAU).
Impingatorul PHOENIX 1 (ex POSADA) in parcul rece de pe Canalul Macin, iulie 2016 – foto: Cristian Munteanu
Ambele impingatoare au fost vandute in ianuarie 2018 Grain-Transshipment LLC din Ucraina.
Ambele impingatoare au fost duse la Santierul Naval Dunajsudoservis din Izmail.
Reparatiile la impingatorul POSADA au durat pana in martie 2020, cand impingatorul a redevenit functional.
I-au fost schimbate geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale cu hublouri, i-a fost adaugat un catarg mare, rabatabil, in spatele comenzii.
Schema de culoare aleasa de Grain-Transshipment LLC este copia identica a schemei de culoare regasite pe impingatoarele Navrom Galati, clasa Mercur 300. Numele i-a fost schimbat in ZEUS.
A reintrat in exploatare in cursul lunii martie 2020, este inregistrat la Kherson, arboreaza pavilionul ucrainean si este folosit pe Dnepr.
Impingatorul PHOENIX 1 (ex POSADA) in Santierul Naval din Izmail, 4.02.2019 – foto: https://www.facebook.com/izmdss.od.ua/
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,55 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– MMSI: 264162405
– Call sign: YP2405
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova
– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca
Impingatorul ZEUS (ex POSADA) la finalizarea reparatiilor la Izmail, martie 2020 – galerie foto: Grain-Transshipment LLC
Impingatoarele PLUTUS (ex BACAU) si ZEUS (ex POSADA) la Kherson, 21.03.2020 – galerie foto: Grain-Transshipment LLC
Placuta de identificare a impingatorului POSADA – foto: https://fleetphoto.ru / Felix21
Impingatorul ZEUS (ex POSADA) pe Dnepr, 1.10.2020 – foto: https://fleetphoto.ru / Slavutich
Impingatorul PHOENIX 1 (ex POSADA), 4.05.2012 – youtube / cargokill
Ultimele Comentarii