Impingatorul HARGHITA la Galati, 20 august 2013 – foto: Paul Ionescu

Impingatorul HARGHITA / PHOENIX STAR

A fost construit in 1982 la Santierul Naval Oltenita, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A trecut printr-o reparatie capitala la Giurgiu in perioada 2006-2007. A reintrat in exploatare la jumatatea lui 2007.
Pe 10.08.2007, in timp ce se deplasa in amonte, in zona Bechet, apa a inceput sa patrunda in compartimentele de la pupa printr-o fisura. Deoarece exista pericolul scufundarii impingatorului, aceasta a fost esuat intentionat, doar pupa afundandu-se in apa pana la nivelul puntii principale.
A fost dus la Giurgiu, unde a fost reparat, reintrand apoi in exploatare.
In ianuarie 2014 a fost transferat in patrimoniul SC InterAgro SRL Zimnicea.
Din 2015 a fost retras in parcul rece de pe Canalul Plantelor, la Giurgiu, impreuna cu alte cateva nave care au apartinut Giurgiu Nav.

Impingatorul HARGHITA pe Canalul Plantelor, Giurgiu, 12.05.2019 – foto: Andrei Oboroceanu

Incepand cu 2016, ANAF a organizat mai multe licitatii, in incercarea de recuperare a datoriile lasate in urma de catre Giurgiu Nav. Si impingatorul HARGHITA s-a regasit pe lista navelor scoase la vanzare.
A fost vandut de abia in 2020 Phoenix River Trans srl Constanta.
A fost modernizat si a redevenit activ catre sfarsitul anului 2022.
Numele i-a fost schimbat in PHOENIX STAR, fiind inregistrat la Constanta.
In prezent (2023) este folosit cel mai mult pe relatia Constanta-Izmail.

Impingatorul PHOENIX STAR (ex HARGHITA) la Galati, 9.04.2023 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– ENI: 46000538
– MMSI: 264163533
– Call sign: YP3533
– propulsia originala era asigurata de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021-2022 cu 2 motoare a cate 1.200 CP fiecare (nu cunosc tipul acestora)
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021-2022
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021-2022
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca

Planul Impingatoarelor de 2400 Cai Putere - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)

Datele tehnice ale impingatoarelor de 2400 cai putere - extras din Albumul tipurilor de nave.

Actualizări pagină :

– 9 Mai 2023 – Cristian Gregoretti  – introdus fotografie PHOENIX STAR si actualizat info nava

– 4 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 18 Octombrie 2019 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată