Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 8 in parcul rece de la Chiciul Mic, km 161, 11.11.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 8

A fost construit in 1981 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
A fost folosit pana in 2010, cand a fost retras in parcul rece de la Chiciu MIc, intre Galati si Braila.
In cursul anului 2012 impingatorul a fost dus la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati, iar din 2013 a intrat intr-un amplu proces de modernizare: practic, din vechiul impingator au ramas doar corpul si cabina de comanda (si aceasta modificata).
A fost reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si vechile echipamente de navigatie.
Corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.
Impingatorul ROVINARI 8 a revenit in serviciu in cursul lunii mai 2014.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii (atat romanasti cat si internationale).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 8 la Navrom Shipyard Galati, in asteptarea reparatiilor, 24.04.2012 – fotografii: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,90 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000561
– MMSI: 264163207
– Call Sign: YP3207
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2013 cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2013
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 8 la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 8 la Galati – fotografii: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele LUNCAVITA 2 si ROVINARI 8 la Galati, 29.06.2016 – foto: Cristian Munteanu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 8, 23.06.2018 – foto: Daniel Chivu