Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BACAU in constructie la Santierul Naval Galati, 1964 – foto: Serviciul Referinte ( https://www.facebook.com/bvauReferinte/ )

Cargoul BACAU (1964-1995)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 534, fiind livrat Navrom Constanta in iunie 1964.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1990.
La inceputul anului 1990, conducerea Navrom a cerut aprobarea de la Ministerul Transporturilor pentru vanzarea a 24 de nave care nu ar mai fi corespuns din punct de vedere tehnic.
Printre cele 24 de nave s-a aflat si cargoul BACAU, care era inca functional.
La data de 3 iulie 1990, cargoul a fost scos la licitatie prin intermediul ICE Contransimex Bucuresti, impreuna cu alte 10 nave.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BACAU la King Albert Docks, Londra, 1970 – foto: www.7seasvessels.com / Richard Cox

A fost adjudecat de catre Heroz Shipping din Emiratele Arabe Unite, la pret de fier vechi (intre 90 si 108 USD/tona).
Numele cargoului a fost schimbat in MARWAN 3 la inceputul anului 1991, pavilionul arborat fiind cel al Emiratelor Arabe Unite.
In 1993 numele i-a fost schimbat in HANGAMAH, ramanand sub pavilion Emiratele Arabe Unite.
A mai navigat pana in octombrie 1995 cand a fost vandut la fier vechi. Pentru ultimul voiaj i-a fost schimbat numele in UNIVERSE.
A ajuns la Gadani/Pakistan pe 29.10.1995, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BACAU – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 98,30 m, latime: 13,92 m, pescaj: 5,80 m
– IMO: 6502000
– 4.400 tdw/ 3.090 Gt
– propulsia: un motor Sulzer, model 5TAD56, fabricat la Winterthur/Elvetia, ce dezvolta 2.500 CP.
– viteza maxima: 12,5 Nd
– bunker: 225 tone
– 3 diesel generatoare: doua a cate 108 KW fiecare si unul de 57 KW, 230V CC
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BACAU, 10.08.1985 – foto: Louis Bosschaart

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BACAU tranzitand Bosforul, la ultimul voiaj sub pavilion romanesc, 25.07.1990 – foto: Louis Bosschaart

Planul si detaliile tehnice ale navelor cargou 4400TDW

Scanare din albumul defunctului Registru Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu

Nave surori din seria cagourilor tip Galați 4.400 TDW (in ordinea constructiei)
Nume Număr IMO An
Galati - IMO 5125465 - 1960 - link
Braila - IMO 5050165 - 1961 - link
Iasi - IMO 5619505 - 1961 - N/A
Suceava - IMO 5342805 - 1961 - N/A
Victoria - IMO 5379767 - 1961 - link
Cluj - IMO 5076262 - 1962 - link
Craiova - IMO 5402849 - 1962 - link
Timisoara- IMO 5361540 - 1962 - link
Brasov - IMO 6410415 - 1963 - link
Oradea - IMO 6414863 - 1963 - link
Deva - IMO 6614994 - 1964 - link
Bacau - IMO 6502000 - 1964 - link
Baia Mare - IMO 6519613 - 1965 - link
Sibiu - IMO 6618029 - 1965 - link
Tirgoviste - IMO 6622343 - 1966 - link
Iasi - IMO 6901608 - 1967 - link
Vaslui - IMO 6904959 - 1968 - N/A
Tirgu Mures - IMO 6901610 - 1966 - link

Actualizări pagină :

– 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu 

– 3 august 2020 – introdus fotografie nouă, introdus plan și detalii tehnice navă  – Cristian Munteanu 

-  21 septembrie 2020 - introdus fotografii noi - Cristian Gregoretti

Autor pagină – Cristian Gregoretti.