Impingatorul ANINA la Drobeta Turnu Severin, 7.05.2006 – foto: www.binnenschifferforum.de / Reinier D
Impingatorul ANINA
A fost construit in 1976 la Santierul Naval Giurgiu, pentru NFR Drobeta.
Initial a fost folosit la manevrele portuare din zona Drobeta Turnu Severin, apoi a fost folosit pe toate sectoarele romanesti ale Dunarii, precum si in portul Constanta Sud-Agigea.
In 2008 a ajuns in proprietatea Navrom Galati, in urma fuziunii NFR Drobeta cu Navrom Galati. A fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
Impingatorul ANINA in parcul rece de la Chiciu Mic – km 161, 11.11.2010 – foto: Cristian Gregoretti
In 2010 am vizitat parcul rece de la Chiciu Mic: ANINA arata ca o veritabila epava, cabina de comanda fusese demontata, iar in locul ei zaceau o gramada de tevi.
In 2011 impingatorul a fost dus la sediul Navrom Shipyard, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare: practic, din vechiul impingator au ramas doar corpul si cabina de comanda (si aceasta modificata).
A fost reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si vechile echipamente de navigatie.
Corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.
Impingatorul ANINA a revenit in serviciu in cursul lunii decembrie 2011.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii (atat romanasti cat si internationale).
Impingatorul ANINA la Galati, 1.05.2015 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,90 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000405
– MMSI: 264163113
– Call Sign: YP3113
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2011 cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2011
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2011
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti
Impingatorul ANINA la Galati – fotografii: Paul Ionescu
Plan impingatoare seria Macin - extras din albumul navelor Registrului Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu
Nave surori din seria Macin in Registrul Naval Virtual :
Pagina Actualizata 29 iulie 2020 – Cristian Munteanu ©
Ultimele Comentarii