Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 17 in portul Galati, alaturi de alte impingatoare, 29.08.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 17

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1983 pentru Navrom Galati.
A fost folosit pana in cea de-a doua jumatate a anului 2005, fiind apoi retras la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati.
Nu a fost insa reparat, asa cum s-a intamplat cu multe alte nave din aceasta serie; s-a demontat de pe el tot ceea ce mai putea fi util, cateva geamuri au fost inlocuite cu table sudate, impingatorul finnd dus apoi in parcul rece de la Chiciu Mic.
L-a revazut in 2008 la Chiciu Mic: arat ca o nava care urma sa fie dusa la taiere…
A fost dezmembrat in 2010.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 17 in parcul rece de la Chiciu Mic, 1.10.2008 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 21 m, latime: 8 m, pescaj maxim: 1,5 m
– propulsia asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea actioneaza 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti