Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 19 in parcul rece de la Chiciu Mic, 5.10.2005 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 19

A fost construit in 1984 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
Catre sfarsitul anilor ’90 a fost scos din exploatare, fiind retras in parcul rece de la Chiciu Mic, dintre Galati si Braila.
In anul 2005 arata ca o adevarata epava.
A fost dus in decembrie 2005 la sediul Navrom Shipyard din portul Docuri, Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 19 la Galati, in portul Docuri, in asteptarea reparatiilor, 9.12.2005 – foto: Cristian Gregoretti

In perioada 2007-2008 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati: au fost inlocuite vechile motoarele cu unele noi, tip Volvo-Penta, inlocuite vechile echipamente de navigatie si reamaenajate interioarele.
Corpul impingatorului a fost vopsit in negru, puntile in rosu, insa o nuanta mult mai inchisa decat la celelalte impingatoare, iar suprastructura in alb.
In cea de-a doua jumatate a anului 2014 a fost revopsit in schema de culoare “clasica” de la Navrom Galati: alb-rosu.
In prezent este folosit pe toate sectoarele Dunarii (atat romanasti cat si internationale).

Impingatorul ROVINARI 19 la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 21 m, latime: 7,60 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000531
– MMSI: 264162593
– Call Sign: YP2593
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2008 cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008 cu reductoare-inversoare italiene ZDF
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008 cu diesel-generatoare Deutz (racire aer)
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Impingatorul ROVINARI 19 la Galati – fotografii: Paul Ionescu