Impingatorul ROVINARI 3 la Galati, pe Siret, 19.08.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul ROVINARI 3
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1980, pentru Navrom Galati.
A fost printre ultimele impingatoare de acest tip, construite la Giurgiu, care aveau acel parapet metalic in jurul comenzii (ROVINARI 1 ar fi unul dintre impingatoarele la care mai poate fi vazut si in prezent acesta).
Numele era inscris atat in babord, cat si in tribord, cu niste caractere mai mici decat la primele impingatoare din serie.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, ajunge in patrimoniul subsidiarei Navrom PortService Galati (NPS).
Impingatorul ROVINARI 3 la Galati, 26.02.2009 – foto: Cristian Gregoretti
In 2005 a intrat intr-un amplu proces de modernizare la Navrom Shipyard Galati, fiindu-i inlocuite motoarele, inversoarele, echipamentele de navigatie si reamenajate interioarele.
Tot atunci i-a fost eliminat acel parapet metalic din jurul comenzii.
A fost vopsit in culorile specifice NPS: corpul in albastru deschis, suprastructura in alb.
A continuat sa fie folosit, cel mai mult in portul Constanta, ca impingator de manevra.
Impingatorul ROVINARI 3 la Constanta, 9.06.2012 – fotografii: Cristian Munteanu
In 2020 a fost adus la sediul Navrom Shipyard Galati, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare: i-a fost reconstruita suprastructura, inclusiv comanda, i-au fost inlocuite motoarele cu unele noi, mai puternice, au fost inlocuite inversoarele si echipamentele de navigatie.
A redevenit activ in prima jumatate a anului 2021.
Este folosit si in prezent, cel mai mult, ca impingator de manevra la Constanta.
Impingatorul ROVINARI 3 la Galati, septembrie 2015 – fotografii: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,7 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000090
– MMSI: 264162254
– Call Sign: 264162254
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea actioneaza 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, prin intermediul a doua reductoare-inversoare;
– cele 2 motoare au fost inlocuite in 2005 cu doua motoare noi, Deutz BF6M1015MC, a cate 370 CP fiecare
– in 2020, cele 2 motoare Deutz au fost inlocuite cu 2 motoare noi, Volvo-Penta, a cate 450 CP fiecare
– cele doua reductoare-inversoare au fost inlocuite in 2005 cu unele noi, ZF W350 / inlocuite, din nou, cu ocazia modernizarii din 2020 cu 2 reductoare noi ZF 350
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite in 2005
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti
Impingatorul ROVINARI 3 la Galati, 16.06.2021 – © Cristian Gregoretti
Plan impingatoare seria Macin - extras din albumul navelor Registrului Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu
Nave surori din seria Macin in Registrul Naval Virtual :
Ultimele Comentarii