Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 15 la Galati, 28.10.2013 – © Paul Ionescu

Impingatorul ROVINARI 15

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1983, pentru Navrom Galati.
La inceput a fost folosit, alternativ cu alte impingatoare, pentru manevrarea gabarei NR 1001, folosita pe post de bac, intre Galati si comuna tulceana 23 August (Zaclau, actual I.C. Bratianu), pana la aparitia bacurilor de mare capacitate, OLTISORU 2 si OLTISORU 3.
Apoi a continuat sa fie folosit ca impingator de manevra in zona Galati.
Din 1999, odata cu reorganizarea Navrom Galati, a ajuns in patrimoniul subsidiarei Navrom PortService Galati (NPS).
In cursul anului 2008, impingatorul a fost adus la sediul Navrom Shipyard Galati, unde a intrat intr-un amplu proces de modernizare: i-au fost inlocuite motoarele, vechile echipamente de navigatie si reorganizate interioarele.
A fost vopsit in culorile specifice NPS: corpul in albastru deschis, suprastructura in alb.
A continuat sa fie folosit atat la Galati, cat si in portul Constanta.
Este activ si in prezent.

Impingatorul ROVINARI 15 la Ziua Marinei Galati, 15.08.2016 – fotografii © Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,73 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament: 152 t
– ENI: 46000470
– MMSI: 264162274
– Call Sign: YP2274
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti; acestea au fost inlocuite in 2008, cu 2 motoare noi Volvo-Penta, model D12D, a cate 400 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008, cu reductoare-inversoare ZF W350
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu 2 diesel-generatoare Deutz, cu ocazia modernizarii din 2008
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 15 la Galati, martie 2017 – © Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ROVINARI 15 la Galati, 20.10.2021 – © Cristian Gregoretti

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Plan impingatoare seria Macin - extras din albumul navelor Registrului Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu

Nave surori din seria Macin in Registrul Naval Virtual :

Anina

Deda

Luncavita 2

Luncavita 3

Rovinari 1

Rovinari 3

Rovinari 8

Rovinari 10 / Holograf

Rovinari 13

Rovinari 15

Rovinari 16

Rovinari 17

Rovinari 19 

Rovinari 20

Rovinari 21 / BSV MOLDOVA / SUNSHINE 1

Rovinari 25

Actualizări pagină :

 – 23 Mai 2023 – Cristian Gregoretti – introdus fotografii noi ale navei si actualizat informatiile acesteia

– 29 Iulie 2020 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 30 Septembrie 2019 – Cristian Munteanu  – Pagină creată

Contributors