Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 6.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul ROVINARI 16 / CALARASI 7
A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1983, pentru Navrom Galati.
La inceput a fost folosit, alternativ cu alte impingatoare, pentru manevrarea gabarei NR 1001, folosita pe post de bac, intre Galati si comuna tulceana 23 August (Zaclau, actual I.C. Bratianu), pana la aparitia bacurilor de mare capacitate, OLTISORU 2 si OLTISORU 3.
Apoi a continuat sa fie folosit ca impingator de manevra in zona Galati.
In 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a fost transferat in patrimoniul APDM Galati.
Singura modificare vizibila a fost inlocuirea initialelor NR de pe cosuri, cu APDM.
Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 2.08.2016 – galerie foto: Paul Ionescu
Ani de zile, impingatorul a stat acostat la dana de apa din portul Galati, fiind folosit foarte putin.
In cursul anului 2012, impingatorul a fost dus la Navrom Shipyard, unde a trecut printr-o reparatie capitala: s-au inlocuit 20% din tablele corpului, acesta fiind apoi revopsit, s-au reparat motoarele principale si diesel-generatoarele si s-a montat o caldarina noua.
Apoi a fost inchiriat in Serbia. In cursul anului 2016, cand era inca in Serbia, i-au fost grunduite cabinele (mai putin comanda). Acea culoare rosie, de grund, a ramas ani de zile pe peretii cabinelor.
In a doua jumatate a anului 2016, ROVINARI 16 a revenit la Galati.
A fost acostat in aceeasi locatie ca si inainte.
Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 22.01.2017 – foto: Paul Ionescu
In cursul anului 2018 a fost dus la Navrom Shipyard Galati, unde i s-a facut inspectia la corp, fiindu-i sudate caplamale la prizele de fund.
A fost apoi adus in aceeasi locatie din portul Galati.
La data de 29.08.2022 a fost publicat anuntul de licitatie publica pentru vanzarea impingatorului ROVINARI 16. Data desfasurarii licitatiei fusese stabilita pentru 19.09.2022, urmand ca aceasta sa fie repetata, in caz de lipsa ofertanti, in data de 3.10.2022.
Conform APDM, pretul de pornire al licitatiei a fost stabilit in functie de valoarea estimata a navei la pret de fier vechi: 33.000 Euro (127 t x 260 Euro/t).
Impingatorul a fost adjudecat de catre Donau Star Shipping srl Calarasi. A fost modernizat, remotorizat, cabina de comanda a fost extinsa, la fel si cabinele de la nivelul puntii principale au fost extinse catre pupa.
Numele i-a fost schimbat in CALARASI 7, impingatorul redevenind activ in toamna anului 2023.
Este folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 29.06.2017 – foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament maxim: 152 t / deplasament nava goala: 127 t
– ENI: 46000196
– MMSI: 264163147
– Call Sign: YP3147
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare Scania a cate 450 CP fiecare, cu ocazia modernizarii din 2023
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2023
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker combustibil: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia moderizarii din 2023
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.
Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, mai 2018 – colectia www.marinarii.ro
Impingatorul CALARASI 7 (ex ROVINARI 16) la Fetesti, 12.10.2023 – foto: www.binnenschifferforum.de /Reinier D
Plan impingatoare seria Macin - extras din albumul navelor Registrului Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu
Nave surori din seria Macin in Registrul Naval Virtual :
Pagina Actualizata 29 iulie 2020 – Cristian Munteanu ©
Pagina Actualizata 4 iunie 2024 – Cristian Gregoretti© – actualizat informatiile navei si adaugat fotografie noua
Ultimele Comentarii