Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 6.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ROVINARI 16

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu in 1983, pentru Navrom Galati.
La inceput a fost folosit, alternativ cu alte impingatoare, pentru manevrarea gabarei NR 1001, folosita pe post de bac, intre Galati si comuna tulceana 23 August (Zaclau, actual I.C. Bratianu), pana la aparitia bacurilor de mare capacitate, OLTISORU 2 si OLTISORU 3.
Apoi a continuat sa fie folosit ca impingator de manevra in zona Galati.
In 1991, odata cu reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom, a fost transferat in patrimoniul APDM Galati.
Singura modificare vizibila a fost inlocuirea initialelor NR de pe cosuri, cu APDM.

Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 2.08.2016 – galerie foto: Paul Ionescu

Ani de zile, impingatorul a stat acostat la dana de apa din portul Galati, fiind folosit foarte putin.
In cursul anului 2012, impingatorul a fost dus la Navrom Shipyard, unde a trecut printr-o reparatie capitala: s-au inlocuit 20% din tablele corpului, acesta fiind apoi revopsit, s-au reparat motoarele principale si diesel-generatoarele si s-a montat o caldarina noua.
Apoi a fost inchiriat in Serbia. In cursul anului 2016, cand era inca in Serbia, i-au fost grunduite cabinele (mai putin comanda). Acea culoare rosie, de grund, a ramas si pana in prezent, cabinele nu au mai vazut nici o alta vopsea…
In a doua jumatate a anului 2016, ROVINARI 16 a revenit la Galati.
A fost acostat in aceeasi locatie ca si inainte.

Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 22.01.2017 – foto: Paul Ionescu

In cursul anului 2018 a fost dus la Navrom Shipyard Galati, unde i s-a facut inspectia la corp, fiindu-i sudate caplamale la prizele de fund.
A fost apoi adus in aceeasi locatie din portul Galati.
La data de 29.08.2022 a fost publicat anuntul de licitatie publica pentru vanzarea impingatorului ROVINARI 16. Data desfasurarii licitatiei fusese stabilita pentru 19.09.2022, urmand ca aceasta sa fie repetata, in caz de lipsa ofertanti, in data de 3.10.2022.
Conform APDM, pretul de pornire al licitatiei a fost stabilit in functie de valoarea estimata a navei la pret de fier vechi: 33.000 Euro (127 t x 260 Euro/t).
Nu cunosc daca a fost adjudecat de catre cineva la licitatie.

Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, 29.06.2017 – foto: Paul Ionescu

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– deplasament maxim: 152 t / deplasament nava goala: 127 t
– ENI: 46000196
– MMSI: 264163147
– Call Sign: YP3147
– propulsia asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Impingatorul ROVINARI 16 la Galati, mai 2018 – colectia www.marinarii.ro

Plan impingatoare seria Macin - extras din albumul navelor Registrului Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu

Nave surori din seria Macin in Registrul Naval Virtual :

Anina

Deda

Luncavita 2

Luncavita 3

Rovinari 1

Rovinari 3

Rovinari 8

Rovinari 10 / Holograf

Rovinari 13

Rovinari 15

Rovinari 16

Rovinari 17

Rovinari 19 

Rovinari 20

Rovinari 21 / BSV MOLDOVA / SUNSHINE 1

Rovinari 25

Pagina Actualizata 29 iulie 2020 – Cristian Munteanu © 

Contributors