Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BAIA MARE, Kiel Canal, 2 august 1965 – foto: shipspotting.com/Michael Neidig

Cargoul BAIA MARE (1965-2000)

A fost construit in 1965 la Santierul Naval Galati, numar de santier 538.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1990, cand s-a hotarat vanzarea sa la fier vechi.
La data de 3 iulie 1990, cargoul a fost scos la licitatie prin intermediul ICE Contransimex Bucuresti, impreuna cu alte 10 nave.

Cargoul BAIA MARE, anii ’60 – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata 

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BAIA MARE, iulie 1984 – foto: nok-schiffsbilder.de/Jurgen Scholz



Fotografiile preluate din web site-ul nok-schiffsbilder.de sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro . Toate drepturile fotografiei apartin autorului. 


The pictures taken from the web site  nok-schiffsbilder.de  are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro . The author of the picture has all the rights. 



 

A fost adjudecat de catre Faysal Shipping (firma unui libanez, avand sediul in Bucuresti) la pret de fier vechi (intre 90 si 108 USD/tona).
La data vanzarii, BAIA MARE era in stare de functionare.
De fapt nici nu exista intentia noului proprietar de a o taia la fier vechi. Corpul navei a fost vopsit in albastru deschis, iar suprastructura in alb. Cosul a fost vopsit in alb cu o dunga albastra la parte sa superioara, pe el aparand initialele AB. Noul nume pe care l-a primit in octombrie 1990 a fost FAYSAL, arborand pavilionul Honduras.
Cargoul a fost folosit pentru inca 10 ani, la fel cum avea sa se intample si cu alte nave din aceeasi serie vandute la pret de fier vechi!
Cargoul a primit numele de ADNAN in 1994 fiind reinmatriculat in Latakia -Siria (multumim pt info domnului Dumitru Lucian). A continuat sa fie folosit pana in 2000.
In iunie 2000 a fost vandut la fier vechi. A sfarsit la Alang/India.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul FAYSAL (ex BAIA MARE), anii  ’90 – foto: Louis Bosschaart

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 98,30 m, latime: 13,92 m, pescaj: 5,80 m
– IMO: 6519613
– 4.400 tdw/ 3.090 Gt
– propulsia: un motor Sulzer, model 5TAD56, fabricat la Winterthur/Elvetia, ce dezvolta 2.500 CP.
– viteza maxima: 12,5 Nd
– bunker: 225 tone
– 3 diesel generatoare: doua a cate 108 KW fiecare si unul de 57 KW, 230V CC
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The pictures taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 



 

Planul si detaliile tehnice ale navelor cargou 4400TDW

Scanare din albumul defunctului Registru Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu

Nave surori din seria cagourilor tip Galați 4.400 TDW (in ordinea constructiei)
Nume Număr IMO An
Galati - IMO 5125465 - 1960 - link
Braila - IMO 5050165 - 1961 - link
Iasi - IMO 5619505 - 1961 - link
Suceava - IMO 5342805 - 1961 - link
Victoria - IMO 5379767 - 1961 - link
Cluj - IMO 5076262 - 1962 - link
Craiova - IMO 5402849 - 1962 - link
Timisoara- IMO 5361540 - 1962 - link
Brasov - IMO 6410415 - 1963 - link
Oradea - IMO 6414863 - 1963 - link
Deva - IMO 6614994 - 1964 - link
Bacau - IMO 6502000 - 1964 - link
Baia Mare - IMO 6519613 - 1965 - link
Sibiu - IMO 6618029 - 1965 - link
Tirgoviste - IMO 6622343 - 1966 - link
Iasi - IMO 6901608 - 1967 - link
Vaslui - IMO 6904959 - 1968 - link
Tirgu Mures - IMO 6901610 - 1966 - link

Actualizări pagină :

– 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu 

– 3 august 2020 – introdus fotografie nouă, introdus plan și detalii tehnice navă  – Cristian Munteanu 

-  21 septembrie 2020 - introdus fotografii noi - Cristian Gregoretti

Autor pagină – Cristian Gregoretti.

Contributors