Cargoul BEHICE (ex RIMNICU SARAT), tranzitand Bosforul, 2004 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul RIMNICU SARAT (1989-)
Constructia sa a inceput in iunie 1986 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1295. A fost lansat la apa in noiembrie 1987, finnd finalizat si livrat Navrom Constanta in iunie 1989.
A fost transferat in patrimoniul Romline Constanta in 1990, odata cu reorganizarea Navrom Constanta in cele trei companii: Navrom, Romline si Petromin.
Anul 1997 il gaseste retras la Constanta, “in conservare”, in asteptarea reparatiilor.
In cursul anului 1998 a fost vandut de catre Romline, in urma unei licitatii organizare prin intermediul Bursei Maritime si de Marfuri, Constanta. La acea licitatie, Romline a reusit sa vanda cargourile MEDIAS si RIMNICU SARAT pentru 826.000 USD.
RIMNICU SARAT a fost cumparat de catre turcii de la Urkmez Group, care mai aveau in exploatare un alt fost cargou romanesc – POSADA. A fost dus la Santierul Naval din Tuzla / Turcia, unde a fost reparat/modernizat. In cursul anului 1999 i-a fost schimbat motorul principal cu unul nou, tip Sulzer, model 6ZAL40S, fabricat in Polonia, ce dezvolta 5.870 CP.
I-au fost eliminate cele 4 cranice, in locul lor fiind montate 2 macarale a cate 25 t SWL fiecare. Pupa navei a fost modificata.
La finalizarea reparatiilor numele i-a fost schimbat in BEHICE, pavilionul arborat fiind cel maltez.
Sub acest nume a operat mai mult in zona Americii de Sud.
Cargoul MEHMET AGA (ex RIMNICU SARAT) intrand in portul Docuri, Galati, 15 Septembrie 2015 – foto: Paul Ionescu
In septembrie 2012 a fost vandut altei companii turcesti, numele fiindu-i schimbat in CAYELI. Pavilionul arborat a fost schimbat cu cel turcesc.
In ianuarie 2013 a fost vandut Unumarin Denizcilik, tot din Turcia, care mai avea in operare fostul cargou romanesc BIRNOVA. A trecut printr-o reparatie capitala in Turcia, numele fiindu-i schimbat in MEHMET AGA. Initial a arborat pavilionul turcesc, apoi pe cel panamez.
Sub acest nume a inceput sa opereze din nou in Europa, ajungand de cateva ori si pe Dunare, la Galati.
Cargoul MEHMET AGA (ex RIMNICU SARAT), in portul Docuri, Galati, 17 Septembrie 2015 – foto: Cristian Gregoretti
Este functional si in prezent, desi a implinit 30 de ani. Insa acest lucru a fost posibil doar datorita remotorizarii; cu “celebrul” MAN Resita, probabil ca astazi ar fi fost o amintire…
Cargoul MEHMET AGA (ex RIMNICU SARAT), plecare din portul Docuri, Galati, 22 Septembrie 2015 – foto: Paul Ionescu
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,81 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8914312
– 8.720 tdw/ 6.065 Gt
– propulsia: un motor KSZ52/105CL2, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 6.150 CP/ acesta a fost inlocuit in 1999 cu un motor 6ZAL40S, licenta Sulzer, fabricat de Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, motor ce dezvolta 5.870 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 1.067 tone
– dotat initial cu 5 diesel generatoare: 3 x 264 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA / in prezent este echipat cu 4 diesel generatoare: 3 x 295 KW, 380V 50 HZ CA si 1 x 84 KW, 380V 50 HZ CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare pana in 1999, cand au fost inlocuite cu 2 macarale a cate 25t SWL fiecare
Cargoul MEHMET AGA (ex RIMNICU SARAT) pe Canalul Sulina, 3.02.2017 – foto: Sever Condrat
Ultimele Comentarii