Cargoul DEVA in constructie la Santierul Naval Galati – carte postala din anii ’60
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 535, fiind livrat Navrom Constanta in decembrie 1964.
Cargoul DEVA – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografii scanate
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1990, cand s-a hotarat vanzarea sa la fier vechi.
La data de 3 iulie 1990, cargoul a fost scos la licitatie prin intermediul ICE Contransimex Bucuresti, impreuna cu alte 10 nave.
A fost adjudecat de catre IMMS (International Maritime & Marine Service) la pret de fier vechi (intre 90 si 108 USD/tona).
Spre deosebire de alte nave vandute la licitatie, DEVA era in stare de functionare.
De fapt nici nu exista intentia noului proprietar de a o taia la fier vechi. Corpul navei a fost vopsit in negru, iar suprastructura in alb. Cosul a fost vopsit in verde, pe el aparand acel trifoi alb, binecunoscut in anii ce aveau sa urmeze de pe navele operate de catre Metkar. Noul nume pe care l-a primit in august 1991 a fost SUNRISE K, arborand pavilionul Honduras.
Cargoul a fost folosit pentru inca 12 ani, la fel cum avea sa se intample si cu nava sora – TIRGOVISTE, devenita din 1992 HALIMA K!
A ramas la IMMS, fiind operat de catre Metkar Shipping & Trading Constanta.
Cargoul DEVA la Gravesend, Tamisa, 12.11.1978 – foto: shipsnostalgia.com / bobs
SUNRISE K (ex DEVA) in Algeria, 10 februarie 2002 – foto:shipspotting.com/Captain Ted
Zona in care si-a desfasurat activitatea s-a redus fata de trecut, cargoul efectuand voiaje in general in Marea Neagra, Marea Mediterana si Marea Rosie.
In ianuarie 2003 a fost vandut la fier vechi, la Alang/India. A fost scos pe uscat pe 10 ianuarie 2003, fiind dezmembrat dupa 38 de ani de activitate!
SUNRISE K (ex DEVA) la sfarsit de drum, ianuarie 2003, Alang – foto: www.shipspotting.com/Zahan
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 98,30 m, latime: 13,92 m, pescaj: 5,80 m
– IMO: 6614994
– 4.400 tdw/ 2.938 Gt
– propulsia: un motor Sulzer, model 5TAD56, fabricat la Winterthur/Elvetia, ce dezvolta 2.500 CP.
– viteza maxima: 12,5 Nd
– bunker: 225 tone
– 3 diesel generatoare: doua a cate 108 KW fiecare si unul de 57 KW, 230V CC
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The pictures taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Planul si detaliile tehnice ale navelor cargou 4400TDW
Scanare din albumul defunctului Registru Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu
Nave surori din seria cagourilor tip Galați 4.400 TDW (in ordinea constructiei)
Nume Număr IMO An
Galati - IMO 5125465 - 1960 - link
Braila - IMO 5050165 - 1961 - link
Iasi - IMO 5619505 - 1961 - link
Suceava - IMO 5342805 - 1961 - link
Victoria - IMO 5379767 - 1961 - link
Cluj - IMO 5076262 - 1962 - link
Craiova - IMO 5402849 - 1962 - link
Timisoara- IMO 5361540 - 1962 - link
Brasov - IMO 6410415 - 1963 - link
Oradea - IMO 6414863 - 1963 - link
Deva - IMO 6614994 - 1964 - link
Bacau - IMO 6502000 - 1964 - link
Baia Mare - IMO 6519613 - 1965 - link
Sibiu - IMO 6618029 - 1965 - link
Tirgoviste - IMO 6622343 - 1966 - link
Iasi - IMO 6901608 - 1967 - link
Vaslui - IMO 6904959 - 1968 - link
Tirgu Mures - IMO 6901610 - 1966 - link
Actualizări pagină :
– 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu
– 3 august 2020 – introdus fotografie nouă, introdus plan și detalii tehnice navă – Cristian Munteanu
- 21 septembrie 2020 - introdus fotografii noi - Cristian Gregoretti
Autor pagină – Cristian Gregoretti.
Ultimele Comentarii