Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRGU MURES, 13.08.1983 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul TIRGU MURES (1966-2004)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 559, fiind livrat Navrom Constanta in aprilie 1966.
A navigat pentru Navrom Constanta pana in 1990, cand a fost transferat la Romline, in urma procesului de reorganizare a Navrom.
Din septembrie 1994 a fost inchiriat Agemar srl Tulcea, alaturi de cargourile MEDIAS si FAGARAS.
Au aparut apoi aceleasi probleme ca la mai toti acesti operatori privati: astfel, conform unui articol aparut in ziarul Cuget Liber din 2 aprilie 1997, cargoul TIRGU MURES se afla arestat la Ravenna din cauza unor litigii comerciale.
La acea data echipajul cerea plata datoriilor restante: diurna pe ultimele cinci luni (90.000 de dolari) si salariul pe luna februarie 1997.
Si Agemar srl se regaseste pe lista datornicilor la Bancorex, cu o datorie de 107.000 USD (lista cu datornicii poate fi consultata aici: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf )
Cargourile au fost retrase de catre Romline din acest contract in a doua jumatate a anului 1997.
Conform unui raport publicat in cursul anului 1996, valoare cargoului TIRGU MURES se ridica undeva intre 100.000 si 200.000 USD (scrap value, avand in vedere vechimea cargoului).
Ulterior TIRGU MURES avea sa fie trecut “in conservare” la Midia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRGU MURES, 27.08.1983 – foto: Louis Bosschaart

La data de 7.01.1998, Bursa Maritima si de Marfuri Constanta a organizat o licitatie pentru vanzarea a 3 cargouri care apartineau Romline; printre acestea se regasea si TIRGU MURES, pretul de pornire fiind de 400.000 USD, cu mult peste valoarea la care fusese estimat in 1996! Desigur, nimeni nu s-a aratat interesat de aceasta oferta.
O noua runda de licitatie pentru vanzarea unor nave ale Romline a fost organizata in octombrie 1999. Pe acea lista se afla si TIRGU MURES. “Supriza” a venit din partea unei banci – BRD (dupa alte surse BCR), sucursala Tulcea, care nu si-a dat acordul pentru vanzarea navei, aceasta fiind ipotecata de catre Agemar srl Tulcea!
Cargoul a ramas in continuare la Midia.
Au urmat apoi alte licitatii in cursul lunilor martie si aprilie 2000; cargoul TIRGU MURES era si el pe aceste liste de vanzare, desi era in continuare sub sechestrul bancii din Tulcea.
In septembrie 2000 AVAB a pus sechestru pe navele Romline aflate in conservare, in incercarea de recuperare a unei parti din datoria de 14 milioane USD pe care Romline o datora AVAB. Printre navele sechestrate s-a aflat si TIRGU MURES.
In ianuarie 2003 a fost, in cele din urma, vandut: insa nu la fier vechi, asa cum era de asteptat… A fost cumparat de catre sirienii de la Layal Shipping. Numele i-a schimbat in LAYAL, pavilionul arborat fiind cel nord coreean.
Pe 13 martie 2004, vechimea navei avea sa-si spuna cuvantul: un incendiu a izbucnit in sala masini, din cauza unui scurtcircuit. Din cauza distrugerilor provocate, nava a fost declarata “pierdere totala”. A fost tractata pana la Tripoli/Liban, unde a fost descarcata soda aflata in magaziile sale.
Apoi a fost vanduta la fier vechi. In cursul lunii august a fost tractata pana la Aliaga/Turcia, unde a ajuns pe 23.08.2004, fiind ulterior dezmembrata. La Aliaga a ajuns cu numele original: TIRGU MURES…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul TIRGU MURES, septembrie 1991 – foto: Henk Kouwenhoven

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 98,30 m, latime: 13,93 m, pescaj: 5,80 m
– IMO: 6901610
– Call sign: YQBS
– 4.400 tdw/ 3.090 Gt
– propulsia: un motor Sulzer, model 5TAD56, fabricat la Winterthur/Elvetia, ce dezvolta 2.500 CP.
– viteza maxima: 12,5 Nd
– bunker: 225 tone
– 3 diesel generatoare: doua a cate 108 KW fiecare si unul de 57 KW, 230V CC
– 3 magazii, 10 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Planul si detaliile tehnice ale navelor cargou 4400TDW

Scanare din albumul defunctului Registru Naval Roman - colectia personala Cristian Munteanu

Nave surori din seria cagourilor tip Galați 4.400 TDW (in ordinea constructiei)
Nume Număr IMO An
Galati - IMO 5125465 - 1960 - link
Braila - IMO 5050165 - 1961 - link
Iasi - IMO 5619505 - 1961 - link
Suceava - IMO 5342805 - 1961 - link
Victoria - IMO 5379767 - 1961 - link
Cluj - IMO 5076262 - 1962 - link
Craiova - IMO 5402849 - 1962 - link
Timisoara- IMO 5361540 - 1962 - link
Brasov - IMO 6410415 - 1963 - link
Oradea - IMO 6414863 - 1963 - link
Deva - IMO 6614994 - 1964 - link
Bacau - IMO 6502000 - 1964 - link
Baia Mare - IMO 6519613 - 1965 - link
Sibiu - IMO 6618029 - 1965 - link
Tirgoviste - IMO 6622343 - 1966 - link
Iasi - IMO 6901608 - 1967 - link
Vaslui - IMO 6904959 - 1968 - link
Tirgu Mures - IMO 6901610 - 1966 - link

Actualizări pagină :

– 04 mai 2020 – introdus nave surori – Cristian Munteanu 

– 3 august 2020 – introdus fotografie nouă, introdus plan și detalii tehnice navă  – Cristian Munteanu 

-  21 septembrie 2020 - introdus fotografii noi - Cristian Gregoretti

Autor pagină – Cristian Gregoretti.