Slepul motor JARISTEA 5 la inceputul anilor ’90 – foto: www.via-donau.org
Slepul motor JARISTEA 5 / DUNAREA 4
A fost construit in anul 1987 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, pentru Navrom Galati.
A fost ultima nava de acest tip, dintr-o serie de 5, construita pentru Navrom.
A fost folosita pe toate sectoarele Dunarii pana la jumatatea anilor ’90.
Catre sfarsitul anilor ’90, 4 dintre cele 5 nave de acest tip (JARISTEA 2 pana la JARISTEA 5) au fost vandute Touax Rom srl Constanta.
Numele lor a fost schimbat in DUNAREA 1 pana la DUNAREA 4.
Asadar JARISTEA 5 si-a schimbat numele in DUNAREA 4, ramanand sub pavilion romanesc.
DUNAREA 4 nu a mai fost insa modernizata. Cabina de comanda i-a fost coborata la nivelul puntii principale, fiind folosita apoi doar ca simpla barja, fara a mai folosi propriile propulsoare.
Se pare ca a sfarsit taiata, impreuna cu nava sora DUNAREA 1 (ex JARISTEA 2) la Cernavoda, in 2013.
Slepul motor DUNAREA 4 (ex JARISTEA 5) la Galati, 30.05.2012 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 92 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,80 m
– capacitate incarcare: 1.662 t
– Propulsia era asigurata de doua motoare a cate 675 CP fiecare
Ultimele Comentarii