Epava hidrobuzului ZIZIN pe Canalul Macin, 2015 – fotografii: https://www.facebook.com/groups/macinromania utilzator Gek Gek
Hidrobuzul ZIZIN
A fost construit in 1959 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom, numele cu care a iesit din santier fiin OLTENITA.
La scurt timp i-a fost schimbat numele in ZIZIN.
A fost folosit pentru cursele de pasageri cu plecare din portul Braila.
Pana in a doua jumate a anilor ’70 a fost folosit pe relatia Braila-Marasu-Hirsova.
Dupa intrarea in serviciu a navei de pasageri FELDIOARA, care putea lua la bord mult mai multi pasageri, a fost mutat pe relatia Braila-Smirdan, deservita in prezent numai de catre bacuri.
Pe aceasta relatie functiona impreuna cu un alt hidrobuz din aceeasi clasa – SLANIC.
Epava hidrobuzului ZIZIN pe Canalul Macin, 7.08.2016 – fotografii: Cristian Munteanu
Din 1991 a ajuns in patrimoniul Romnav Braila, in urma procesului de reorganizare a Navrom, insa nu a mai fost folosit.
A fost retras pe Canalul Macin, loc in care poate fi vazut si in prezent (2020).
Din pacate trecerea anilor si-a spus cuvantul: astazi ZIZIN arat ca o veritabila epava, care, probabil va fi taiata la fier vechi.
Epava hidrobuzului ZIZIN pe Canalul Macin, aprilie 2020 – fotografii: Dionisie Marian Sacagiu
Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 23,40 m, latime: 4,40 m, pescaj maxim: 1,35 m
– deplasament: 49 t
– propulsia era asigurata de 2 motoare de provenienta sovietica, model 3D6, a cate 150 CP fiecare
– capacitate maxima: 64 pasageri
– info: Cristian Gregoretti, Paul Ionescu
Ultimele Comentarii