Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

MAI 3067 la Galati, 29.07.2024 – foto: Cristian Gregoretti

Salupa maritima de patrulare MAI 3067

La data de 21.08.2020, M.A.I. a semnat contractul pentru furnizarea a 5 salupe maritime de patrulare, control si interventie, de mare viteza, model 1850 BV-CPB – Coastal Patrol Boat, cu OY KEWATEC ALUBOAT AB din Finlanda.
Achizitia s-a realizat in cadrul proiectului ROFSIB2018OS2ASP02 – Achizitie de mijloace de mobilitate navala necesare Frontex, procedura de atribuire a contractului de achizitie fiind licitatie publica deschisa.
Valoarea contractului a fost de 34.464.000 de lei fara TVA (6,9 milioane de euro), proiect derulat din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Interna-Frontiere Vize.
Constructia lor s-a realizat simultan, la Santierul Naval din Kokkola, Finlanda.
La inceputul lunii septembrie 2021, toate cele 5 salupe au plecat din santier cu destinatia Rotterdam.
Aici au fost incarcate pe un slep autopropulsat, care le-a transportat pe apele interioare din Europa (Rin – Main – Dunare – Canal Dunare-Marea Neagra) pana la Constanta.
Receptia oficiala a celor 5 salupe a avut loc la Constanta, la data de 9.02.2022.
Indicativele pe care le poarta cele 5 salupe sunt: MAI 3063, MAI 3064, MAI 3065, MAI 3066 si MAI 3067.
Pot fi folosite la patrulare, operatiuni de cautare si salvare, operatiuni anti-contrabanda, operatiuni anti-teroriste.
In prezent (2024), MAI 3067 are ca baza portul Sulina.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cele 5 salupe la Cuxhaven/Germania, una din opririle in drumul catre tara, septembrie 2021 – foto: Fischer (https://www.cnv-medien.de/)

Caracteristici nava:
– tip: 1850 BV-CPB – Coastal Patrol Boat
– corpul si suprastructura sunt construite din aluminiu
– lungime: 18,42 m, latime: 4,40 m, pescaj maxim: 0,95 m
– deplasament: 30 t
– MMSI: 264900182
– Call sign: YQJX
– dotata cu 2 motoare diesel Scania DI13 076M, a cate 825 CP fiecare
– viteza maxima: 50 Nd
– bunker combustibil: 2 x 1.750 l
– 2 propulsoare cu jet, model Kongsberg Kameva S32-3
– 1 diesel-generator
– echipaj: 4