Impingatorul RHINUL la Viena, septembrie 1993 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews
Impingatorul RHINUL
Constructia acestui impingator incepuse la Santierul Naval Oltenita in 1989. Ca si alte impingatoare de acest tip, era destinat Companiei de Navigatie Fluviala Navrom.
Insa Navrom avea sa preia un ultim impingator de acest tip in 1992 (ISACCEA 17). Celelalte impingatoare de acest tip, aflate in diverse stadii de constructii la Oltenita, au ramas pe stoc, in cadrul santierului.
Constructia sa a fost finalizata in 1992, la Oltenita, impingatorul fiind cumparat de catre Trans Europa SA Galati, care mai cumparase inca un impingator de acelasi tip (EUROPA). Numele pe care l-a primit la iesirea din santier a fost RHINUL.
Initial era vopsit ca si restul impingatoarelor din aceasta serie, construite pentru Navrom: corpul negru, iar suprastructura intr-o nuanta foarte deschisa de galben.
Mai tarziu, pe la inceputul anilor 2000, corpul impingatorului a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2008. Din 2009 a fost scos la vanzare.
Impingatorul RHINUL in Serbia, 24.03.2008 – foto: Zoran Milenkovic
A fost cumparat in prima parte a anului 2010 de catre rusii de la Kontur SPB Sankt Petersburg. Initial a fost dus la Izmail/Ucraina.
A fost, apoi, tractat pe mare, pana la Sevastopol, impreuna cu alt fost impingator romanesc, REGEL, cumparat de catre aceeasi companie. Aici au fost modificate: balustradele metalice au fost taiate si inlocuite cu brauri metalice, ca la remorcherele maritime, geamurile de la cabinele aflate la nivelul puntii principale au fost inlocuite cu unele mult mai mici, iar in spatele cabinei de comanda a fost amplasat un catarg mare, rabatabil.
Apoi, ambele impingatoare au fost duse la Sankt Petersburg. Aici li s-au modificat pintenii din prova, pentru a permite cuplarea la niste barje-tanc petrolier si au fost continuate reparatiile.
La finalizarea acestora, in august 2012, numele impingatorului a fost schimbat in EUROSTAR 3, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel rusesc.
Impingatorul este folosit si in prezent pe Volga si Don, fiind inregistrat la Sankt Petersburg.
Impingatorul EUROSTAR 3 (ex RHINUL) pe Volga, 13.07.2015 – foto: https://fleetphoto.ru/ Lex74
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,6 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia asigurata de doua motoare licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati
Ultimele Comentarii