Salanda MC 34 (ex IGLICIOARA 5) la Viereth / Germania in vara anului 2005 – foto: www.binnenschifferforum.de / McRonalds
Salanda IGLICIOARA 5
A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin , numar de santier 19359006, fiind livrata AFDJ Galati in cursul lunii decembrie 1979.
A fost livrata AFDJ Galati cu indicativul 6290, numele fiindu-i schimbat ulterior in IGLICIOARA 5.
Conform specificatiilor publicate in trecut pe site-ul AFDJ, “este o nava destinata numai activitatii de transport material dragat, conform normativ H2/1981, mai putin material dur (piatra bruta sau stanca derocata) si deversarea prin deschiderea cu ajutorul cilindrilor hidraulici.
Poate lucra la Dunare si in zona porturilor maritime, avand clasa M3, si este dotata cu doua propulsoare in Z tip Aquamaster, actionate de motoare MB 836 Bb de 320 CP amplasate pe puntea principala, in pupa navei.”
A fost scoasa la vanzare in cursul anului 1998. A fost adjudecata catre sfarsitul anului 1998 de catre Mobius Bau Hamburg, Germania.
A fost reparata, i-a fost inlaturata suprastructura, i-au fost inlaturate si motoarele, la pupa fiind amenajata doar o mica cabina care adeposteste un diesel-generator. Numele i-a fost schimbat in MC 34, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel german.
A continuat sa fie folosita ca salanda nepropulsata.
In cursul anului 2016 a fost vanduta United Marine Dredging (FZE) din Sharjah/Emiratele Arabe Unite.
Este folosita si in prezent la diversele lucrari hidrotehnice, poarta acelasi nume – MC 34 – pavilionul arborat fiind schimbat cu cel jamaican.
Salanda MC 34 (ex IGLICIOARA 5) la Odessa/Ucraina in 2017 – foto: http://unidredging.com/
Caracteristicile navei:
– IMO: 8861723
– 1.500 tdw / 746 Gt
– Lungime: 60.25 m, latime: 11.30 m, pescaj maxim: 3.56 m
– propulsia originala este asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836BB, a cate 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea erau cuplate, printr-un sistem cardanic, la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade, fabricatie Finlanda
– cele doua motoare, precum si propulsoarele de tip SCHOTTEL au fost eliminate dupa vanzarea salandei in Germania, in 1998
– bunker combustibil: 24 t
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare a cate 1,8 KW, 24 V CC / acestea au fost inlocuite dupa vanzarea in Germania
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa, respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie finlandeza.
– Ridicarea ancorelor se facea, initial, cu 1 motor diesel de 45 CP
Ultimele Comentarii