Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul NADIA la Galati, 17.10.2024 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul NADIA

A fost construit in 1963 la De Biesbosch Dordrecht, Olanda pentru Communauté de Navigation Française Rhénane (C.N.F.R.), numele original fiind ILL, iar pavilionul arborat fiind cel francez.
Impingatorul era inregistrat la Strasbourg.
A fost vandut in 1989, trecand in anii ce au urmat pe la diversi armatori din Olanda, Belgia si Luxemburg, unde a purtat urmatoarele nume si a arborat pavilioanele:

– ILL (1989-1989), pavilion olandez, armator Kamar BV Rotterdam
– REGINA ANNELIESE (1989-1997), pavilion olandez, armator H. van Riemsdijk Rotterdam
– VOTUS (1997-1998), pavilion belgian, armator C.G.I. Verstraeten Doel
– VOTUS (1998-1999), pavilion Luxemburg, armator Votus Shipping International Luxemburg
– JURGEN (1999-2005), pavilion belgian, armator IMF Transport Anvers
– JOY (2005-2009), pavilion belgian, armator Marco BvbA Brecht
– WANTED (2009-2012), pavilion belgian, armator H & Duw Sleep en Bergingsbedrijf Anvers
– LEMPA (2012-2015), pavilion belgian, armator Maasdal BvbA Kruibeke
– NADIA (2015-2023), pavilion olandez, armator Nadia Duwvaart Rotterdam

In 1992 a fost modernizat, fiind remotorizat.
A fost vandut Maria Shipping Agency Constanta in cursul lunii octombrie 2023.
Numele i-a ramas acelasi – NADIA, doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
In prezent (2025) este folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 15 m, latime: 8,49 m, pescaj maxim: 1,50 m
– deplasament maxim: 72 t
– ENI: 06003429
– MMSI: 264163620
– Call sign: YP3620
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare MGO a cate 195 CP fiecare / acestea au fost inlocuite in 1992 cu 2 motoare noi Caterpillar a cate 480 CP fiecare
– dotat cu 2 vinciuri pentru legare barje la prova