Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierele PACEA si PLOIESTI in constructie la Santierul Naval Constanta, 1988 – foto: www.snc.ro 

Petrolierul PACEA (1991-2012)

Constructia sa (numar de santier 460) a inceput la Santierul Naval Constanta la data de 10.05.1986.
A fost lansat la apa la data de 30.06.1987.
Anul 1990 l-a prins lansat la apa, insa nefinalizat.
Dupa 1990, nou infiintata companie Petromin Constanta, din lipsa de fonduri pentru investitii, a renuntat la mai multe nave (petroliere si mineraliere) aflate inca in constructie la Constanta si Mangalia (singura exceptie a fost mineralierul 22 DECEMBRIE).
In 1991, guvernul Romaniei a hotarat cedarea mai multor nave, aflate in diverse stadii de constructie, catre Czech Ocean Shipping, in contul unor datorii mai vechi pe care Romania le avea catre fosta Cehoslovacia.
Printre acestea s-a numarat si petrolierul PACEA.
Insa nici cehii nu s-au aratat interesati de continuarea investitiilor la acest petrolier (desi era aproape finalizat), acesta fiind vandut grecilor de la Polembros Shipping.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul STAR HERO (ex PACEA) in 1999 – foto: www.shipvault.com  

Petrolierul a fost finalizat in martie 1991, numele fiindu-i schimbat in BLACK EAGLE II, pavilionul arborat fiind cel panamez.
Dupa doar cateva luni, numele i-a fost schimbat in GOLDEN RIVER, ramanand sub pavilion panamez.
Din octombrie 1992 i-a fost schimbat numele in STAR HERO, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maltez.
Din 2007 pavilionul arborat a fost schimbat cu cel al Republicii Dominicane.
A navigat pana la jumatatea anului 2012, cand a fost vandut la fier vechi pentru 13,6 milioane USD.
A efectuat un ultim voiaj, cu destinatia Gadani/Pakistan, unde a ajuns la data de 26.07.2012.
Ulterior a fost dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul STAR HERO (ex PACEA) este dezmembrat la Gadani / Paistan, 2.11.2012 – foto: www.shipspotting.com / primedude 

Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 302,88 m, latime: 46,04 m, pescaj: 16,53 m
– IMO: 8814550
– 154.448 tdw / 83.273 Gt
– propulsat de un motor fabricat la ICM Resita, licenta MAN, model K10SZ70/150C, motor ce dezvolta 19.000 CP.
– viteza maxima: 12 Nd
– bunker combustibil: 6.500 tone
– 3 diesel generatoare: 1 x 1.000 KW, 400 V 50 HZ CA, 1 x 56 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 94,5 KW, 400 V 50 HZ CA
– dispunea de 10 tancuri care puteau stoca in total 196.260 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 3.500 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10 t SWL fiecare
– nave surori: INDEPENDENTA, UNIREA, BIRUINTA, LIBERTATEA, OLTENIA



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .