Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Salanda ROAR R (ex IGLICIOARA 1) la Riga/Letonia, 4.05.2015 – foto: www.shipspotting.com / Igor Dilo

Salanda IGLICIOARA 1

A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin , numar de santier 18348002, fiind livrata AFDJ Galati in cursul lunii iulie 1979.
A fost livrata AFDJ Galati cu indicativul 6286, numele fiindu-i schimbat ulterior in IGLICIOARA 1.
Era inregistrata la Sulina.
Conform specificatiilor publicate in trecut pe site-ul AFDJ, “este o nava destinata numai activitatii de transport material dragat, conform normativ H2/1981, mai putin material dur (piatra bruta sau stanca derocata) si deversarea prin deschiderea cu ajutorul cilindrilor hidraulici.
Poate lucra la Dunare si in zona porturilor maritime, avand clasa M3, si este dotata cu doua propulsoare in Z tip Aquamaster, actionate de motoare MB 836 Bb de 320 CP amplasate pe puntea principala, in pupa navei.”
La inceputul anului 2000 a fost scoasa la vanzare. A fost adjudecata in mai 2000 de catre Mobius Dredging AG Hamburg, Germania, impreuna cu nava sora, IGLICIOARA 4.
Numele i-a fost schimbat in OSTEREMS, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel olandez.
In 2007 a fost vanduta Rohde-Nielsen Danemarca, impreuna cu nava sora WESTEREMS (ex IGLICOARA 4).
Numele i-a fost schimbat in ROAR R, pavilionul arborat ramanand cel olandez.
Ambele au intrat intr-un amplu proces de modernizare, dupa acelasi proiect: vechea suprastructura a fost inlaturata, fiind construita una noua, ceva mai inalta, vechile motoare au fost inlocuite cu unele noi.
A redevenit activa in noiembrie 2010.
Este activa si in prezent (2024).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Salanda ROAR R (ex IGLICIOARA 1), Kiel Canal/Germania, 13.07.2024 – foto: www.shipspotting.com / Captain Johan

Caracteristicile navei:
– IMO: 7906801
– 1.500 tdw / 803 Gt
– Lungime: 60.30 m, latime: 11.30 m, pescaj maxim: 3.56 m
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836BB, a cate 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea erau cuplate, printr-un sistem cardanic, la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade, fabricatie Finlanda
– cele doua motoare au fost inlocuite cu ocazia modernizarii navei, cu 2 motoare noi, CAT C18 ACERT, a cate 460 CP fiecare
– viteza maxima: 5.5 Nd (cu motorizarea originala) / 6 Nd – nava incarcata, 8 Nd – nava goala (cu noua motorizare)
– bunker combustibil: 24 t
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare a cate 1,8 KW, 24 V CC / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa, respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie finlandeza.
– Ridicarea ancorelor se facea, initial, cu 1 motor diesel de 45 CP



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors