Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul NOTOS (ex ORASTIE) la Hamburg/Germania, 29.04.2014 – foto: www.shipspotting.com / seaweasel

Cargoul ORASTIE

Constructia sa a inceput la data de 12.09.1989 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1330.
Insa, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa investeasca in finalizarea constructiei acestui cargou, asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargourile ce urmau sa intre in dotarea flotei noastre aveau corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei, printre care si aceasta nava, care fusese lansata cu numele de ORASTIE, au plecat remorcate in Turcia, la stadiul de corp de nava, fiind finalizate acolo dupa alte proiecte.
Acest cargou a fost lansat la apa la data de 4.11.2002, fiind vandut la stadiul de corp de nava la inceputul anului 2003. A fost remorcat pana in Turcia si finalizat la Tersan Tersanecilik San Tic AS – Altinova, in cursul lunii iulie 2004. Numele pe care la purtat la finalizarea constructiei a fost AZERBAYKAN.
Spre deosebire de alte nave din aceasta serie, vandute la stadiul de corp de nava, cargoul ORASTIE avea si suprastructura construita. Aceasta a fost pastrata, fiind doar putin modificata.
A fost livrat ROLF D CANDLER SCHIFFSFAHRT UND BEFRACHTUNGS GMBH la data de 20.08.2004. Numele cu care a fost livrat a fost schimbat in NOTOS, pavilionul arborat fiind cel al Antigua & Barbuda.

De-a lungul timpului a purtat urmatoarele nume:
– NOTOS (08.2004 – 11.2019)
– YEBA (11.2019 – prezent)

Cargoul este activ si in prezent (2024), apartinand turcilor de la Baan Deniz, pavilionul arborat fiind cel panamez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul YEBA(ex ORASTIE) la Valencia/Spania, 7.05.2024 – foto: www.shipspotting.com / Manuel Hernandez Lafuente

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 125,15 m, latime: 16,40 m, pescaj: 7,15 m
– IMO: 9045728
– 8.049 tdw/ 5.458 Gt
– propulsia: un motor Wartsila, model 6R32LNE, ce dezvolta 3.350 CP
– viteza maxima: 13 Nd
– 3 diesel generatoare: 2 Cummins NTA 855D x 264 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 generator de ax de 140 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 3 magazii
– capacitate containere: 120 teu



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .