Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

CANARA la Constanta, 27.02.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Salanda CANARA

A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, fiind livrata GSLH Galati in cursul anului 1968.
Dupa doar cativa ani de utilizare, salanda CANARA a fost retrasa, alaturi de nava sora PIETROSUL, la Smirdan, la intrarea pe Canalul Macin.
Inceputul anilor ’80 le-a gasit acolo, in parcul rece.
Apoi, ambele nave au fost transferate in patrimoniul I.E.P. Constanta, fiind remorcate la Constanta, unde au reintrat in exploatare.
Dupa reorganizarea I.E.P Constanta din 1997, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, Administratia Porturilor Maritime (A.P.M.) Constanta.
A fost transformata in tanc colector specializat in colectarea apelor uzate si a reziduurilor petroliere de la navele din portul Constanta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

CANARA la reparatii in docul Sorena Constanta, 9.09.2016 – foto: Paul Ionescu

Chiar si dupa intrarea in serviciu, in anul 2005, a unei nave noi, avand capabilitati similare (nava NICOLAE ZEICU), CANARA a continuat sa ramana in serviciu.
Odata cu trecerea anilor, varsta navei a inceput sa-si spuna cuvantul…. Motoarele au cedat, nava fiind dusa acolo unde era nevoie cu ajutorul remorcherelor.
In ultimii ani nici nu s-a mai miscat de la dana.
Dupa intrarea in serviciu a noii nave colector NEREUS, la sfarsitul anului 2020, era clar ca nava CANARA nu isi mai are rostul.
La sfarsitul lunii iulie 2022, A.P.M. Constanta a publicat un anunt, privind vanzarea la licitatie a mai multor nave, prima dintre ele fiind si CANARA. Pretul de pornire a fost stabilit la 1.043.480 lei fara TVA… Greu de crezut ca va mai fi cineva interesat sa cumpere nava la acest pret.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

CANARA la Constanta, septembrie 2017 – foto: Daniel Chivu

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 55,80 m, latime: 10,02 m, pescaj maxim: 3,60 m
– IMO: 7614185
– deplasament: 653 t
– propulsia: 2 motoare SKL, model 8NVD36, fabricate la Magdeburg, ce dezvoltau cate 305 CP fiecare.
– comanda masinilor principale se facea prin telegraf
– viteza maxima: 8 Nd
– bunker combustibil: 69 tone
– capacitate tancuri colectoare: 750 mc
– 2 diesel-generatoare a cate 86 KWA, 220 V, 50 Hz CA fiecare

Contributors