Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul HERCULES 1 (ex SANTIERUL NAVAL OLTENITA 1) la Galati, 28.05.2014 – © Cristian Gregoretti

Remorcherul SANTIERUL NAVAL OLTENITA 1 / Impingatorul HERCULES 1

Constructia sa a inceput in 1977 la Santierul Naval Giurgiu. Remorcherul, aflat inca in faza de constructie, a ajuns apoi, in urma unui schimb, la Santierul Naval Oltenita. Aici a fost finalizata constructia sa, in 1977.
A devenit remorcherul Santierului Naval Oltenita, fiind folosit atat ca nava de protocol, cat si ca remorcher de manevra al santierului.
Remorcherul era dotat cu mobilier din lemn masiv, iar aparatura de la bord era una moderna pentru vremurile in care a fost construit.
Dupa intrarea in faliment a Santierului Naval Oltenita, din 2006, remorcherul a fost lasat in paragina la Oltenita.
A fost cumparat de acolo in 2009, de catre S.C. Hercules SA Braila, pentru 35.000 de Euro.
In momentul preluarii remorcherului, acesta era esuat si avea apa cam 1/3 in el; a fost adus in componenta unui convoi de barje, condus de catre impingatorul FILIASI 4, care apartinea Hercules Braila la acea vreme.
A intrat in reparatii/modernizare la Braila, fiind transformat in impingator.
Numele i-a fost schimbat in HERCULES 1.
A fost folosit mai ales pe Dunarea de Jos, pana in toamna anului 2020, fiind apoi retras in bazinul Docuri de la Braila.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul HERCULES 1 (ex SANTIERUL NAVAL OLTENITA 1) la Galati, 20.10.2014 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale remorcherului:
– deplasament: 151 t
– Lungime: 33,36 m, latime: 6,3 m, pescaj maxim: 1.65 m
– ENI: 46000127
– MMSI: 264162991
– Call sign: YP2991
– Propulsia este asigurata de catre un motor SKL 6NVD 48 ce dezvolta 578 CP; lansarea si schimbarea sensului de rotire a motorului principal se facea din comanda; avea un pupitru cu parametrii motorului si o roata pe trote care actiona motorul
– Elice pas fix, otel,in duza fixa, 2 pene de carma actionate manual cu trote
– dotat cu doua diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz, CA, actionate de auxiliare sovietice a cate 82 CP fiecare
– Pe motorul principal sunt articulate un compresor de aer si o pompa de servicii generale.
– bunker motorina: 27 t

– informatii nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca, Ion Luca, Dan Iordachescu

Contributors