logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul GLASGOW (ex CALINESTI) in Santierul Naval Galati, cu putin timp inaintea livrarii, 28.11.2001 – galerie foto: Ship Spotting / Marius Esman

Petrolierul CALINESTI (2001-2021)

Constructia sa (nr.827) a inceput la Santierul Naval Galati la data de 10.10.1989. A fost lansat la apa la data de 21.03.1991. Petrolierul urma sa intre in patrimoniul Navrom, sau mai bine zis, al Petromin Constanta, aparuta in urma reorganizarii Navrom din 1990.
In cursul anilor ’90, Petromin a renuntat la comanda …. de fapt, la comenzi; la Santierul Naval Galati se mai aflau, in diverse stadii de constructie, si alte 3 petroliere de acelasi tip.
Astfel, santierul galatean a ramas cu cele 4 petroliere pe stoc. Aflate in diverse stadii ale constructiei, acestea au fost trase cate doua, in dana dubla, ceva mai jos de Santierul Naval, cam in zona Bazinului Nou, Galati. Puteau fi vazute din oras, de la mare distanta, fiind cele mai mari nave construite in acea vreme de catre santierul galatean.
Cele 4 petroliere au fost finalizate si vandute in perioada 2000-2002. Nici unul nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc.
Astfel, petrolierul CALINESTI a fost finalizat in noiembrie 2001, fiind vandut Prosperous Century Hong Kong in cursul lunii decembrie 2001, pentru 15 milioane USD. La plecarea din santier, numele i-a fost schimbat in GLASGOW, pavilionul arborat fiind cel al Hong Kong.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul CHINOOK (ex CALINESTI) la Gibraltar, 10.02.2009 – foto: Ship Spotting / Daniel Ferro

Din aprilie 2002 operarea sa a revenit Meridian Marine Mgmt ltd / Marea Britanie, la care ajunsese si nava sora – ex BOGDANESTI. Numele i-a fost schimbat in CHINOOK, pavilionul arborat ramanand cel al Hong Kong.
In iulie 2003 a fost vandut Schwinge Shipping, operarea sa revenind Jacob E din Germania. A ramas cu acelasi nume – CHINOOK, doar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Cayman Island.
Din noiembrie 2004, operarea sa a revenit BP Shipping, UK.
La data de 24.04.2005, petrolierul CHINOOK a esuat in stramtoarea Canakkale/Turcia din cauza unei defectiuni la instalatia carmei. Nu s-au intregistrat pagube materiale.
Din noiembrie 2005 a arborat pavilionul Marshall Islands.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul ARIS (ex CALINESTI) la UMM Qasr/Iraq, 10.10.2010 – foto: Ship Spotting / Viktor

In aprilie 2010 a fost vandut Astrophel Enterprises CO. Numele i-a fost schimbat in POLARIS, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel liberian.
Dupa doar doua luni, in iunie 2010, a fost vandut grecilor de la Aris Navigation SA, numele fiindu-i schimbat in ARIS, iar pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al Marshall Islands.
A navigat pana in octombrie 2021, cand a fost vandut la fier vechi.
A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Chittagong/Bangladesh, unde a ajuns la data de 3.12.2021, fiind ulterior dezmembrat.
Pentru ultimul voiaj a purtat numele LARIS, pavilionul arborat fiind cel al Comore.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Petrolierul LARIS (ex CALINESTI) in cimitirul de nave de la Chittagong/Bangladesh, 6.12.2021 – foto: Mohammed Helal

Cateva caracteristici ale petrolierului:
– Lungime: 188,97 m, latime: 28 m, pescaj: 12 m
– dublu corp
– IMO: 9037147
– 38.695 tdw / 24.252 Gt
– propulsat de un motor fabricat la AO Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk , licenta B&W, model 6DKRN60/195, motor ce dezvolta 11.400 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker combustibil: 1.153 tone
– 6 diesel generatoare: 4 x 640 KW, 400V 50 HZ CA , 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 17 tancuri care puteau stoca in total 42.740 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 3 pompe cu un debit de 700 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10t SWL fiecare
– nave surori: BUSTENARI, BUCSANI, BRAZI, CIMPINA, TICLENI, IANCA, NAVODARI, ARGES, BERCA, BOGDANESTI, DIAMANT



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .