Impingatorul VARATEC la Galati, 19.10.2011 – © Cristian Gregoretti
Impingatorul VARATEC
A fost construit in 1969 la Plocka Stocznia Rzeczna, Plock, Polonia, numele original fiind BIZON-O-15.
A fost unul dintre multele impingatoare tip Bizon, construite in Polonia.
Initial a activat pentru PP Zegluga, Wroklaw / Polonia.
In 1992 a fost vandut in Germania. Numele i-a fost schimbat in STEIGERWALD, pavilion arborat fiind schimbat cu cel german. Vechile motoare i-au fost inlocuite cu unele noi, a cate 420 CP fiecare.
Impingatorul VARATEC la Galati, 24.01.2014 – © Paul Ionescu
In martie 2009 a fost vandut S.C. Internav Shipping srl Galati. A fost adus in Romania, numele fiindu-i schimbat in VARATEC, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
In prezent este folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Impingatorul VARATEC la Constanta, 14.10.2019 – © Jan Husca
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,94 m, latime: 8,06 m, pescaj maxim: 1,43 m
– deplasament maxim: 152 t
– ENI: 4608070
– MMSI: 264162958
– Call Sign: YP2958
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare Wola Henschel, model 05H6A, a cate 200 CP fiecare, fabricate in Polonia / acestea au fost inlocuite cu doua motoare a cate 420 CP fiecare, dupa vanzarea in Germania
– reductoare-inversoare / inlocuite dupa vanzarea in Germania
– 2 elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 3 diesel generatoare: 1 x 27 KW, 400 V, 50 HZ CA si 2 x 1 KW, 28 V CC
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova
Ultimele Comentarii