Remorcherul PROLETAR la Giurgiu – carte postala anii ’70
Remorcherul RF 311 / SILISTRA / PROLETAR (1918-1992)
A fost construit in 1918 la Santierul Naval Galati, numele original fiind RF 311.
Ulterior numele i-a fost schimbat in SILISTRA, pentru ca, mai apoi, din 1948, numele sa-i fie schimbat in PROLETAR.
A apartinut Navrom Giurgiu, fiind folosit la manevrele portuare din Giurgiu.
In 1990 era inca functional, insa, asa cum s-a intamplat cu majoritatea acestor remorchere vechi, istorice, si PROLETAR avea sa fie scos din exploatare si abandonat pe Canalul Plantelor la Giurgiu.
Majoritatea acestor remorchere vechi au sfarsit taiate undeva prin 1992.
Multe ar fi meritat, la acea venerabila varsta, sa fie pastrate si transformate in nave muzeu… Insa acest lucru este posibil doar in tari cu traditie pentru asa ceva, nicidecum in Romania ….
Remorcherul PROLETAR la Giurgiu, 1988 – © www.binnenschifferforum.de / danubenews
Cateva caracteristici ale remorcherului:
– corp din otel, table nituite
– deplasament maxim: 98 t
– Lungime: 19,50 m, latime: 4,05 m, pescaj maxim: 1.92 m
– Propulsia era asigurata de catre o masina cu vapori cu dubla expansiune, 2 cilindri, ce dezvolta 120 CP; aceasta actiona o elice din otel, cu pale fixe
Remorcherul PROLETAR la Giurgiu, 1988 – © www.binnenschifferforum.de / danubenews
Ultimele Comentarii