Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SADU 6, 13.09.2004 – foto: www.binnenschifferforum.de / danubenews

Impingatorul SADU 6 / DANUBE SPIRIT

A fost construit in 1980 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost vandut North Star Shipping Constanta in 2004. Numele i-a fost schimbat in DANUBE SPIRIT.
Impingatorul a continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In 2005 a fost emisa o Hotarare Guvernamentala referitoare la modernizarea flotei fluviale; conform acelei hotarari, impingatorul DANUBE SPIRIT ar fi trebuit sa fie modernizat in cursul anului 2006, lucru care insa nu s-a intamplat.
Din 2014 apartine ADM (Archer Daniels Midland) Romania, in urma achizitiei North Star Shipping de catre aceasta.
Tot in 2014, impingatorul a intrat intr-un amplu proces de modernizare, la Constanta, fiindu-i inlocuite vechile motoare.
A reintrat in exploatare in cursul anului 2015.
Este activ si in prezent (2023), fiind folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DANUBE SPIRIT (ex SADU 6) la Constanta Sud – Agigea, 13.01.2019 – © Jan Husca

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,41 m, latime: 11,24 m, pescaj maxim: 1,28 m
– ENI: 46000250
– MMSI: 264162265
– Call Sign: YP2265
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836DB, a cate 420 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu doua motoare noi Cummins, a cate 600 CP fiecare, cu ocazia modernizarii din 2014
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia remotorizarii din 2014
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel, amplasate in duze mobile
– bunker combustibil: 30 tone
– dotat initial cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 100 KW, 380 V, 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2014
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DANUBE SPIRIT (ex SADU 6) la Galati, 23.08.2022 – © Cristian Gregoretti

Contributors