SEMNAL 3 la Galati, 14.10.2011 – © Cristian Gregoretti
Nava hidrografica SEMNAL 3
A fost construita la Santierul Naval Giurgiu in 1987, pentru AFDJ Galati si este inregistrata la Galati.
In primii ani si-a desfasurat activitatea la Galati, fiind apoi mutata la Braila.
In 2017 AFDJ a organizat o licitatie pentru modernizarea navei SEMNAL 3. Aceasta a fost castigata de catre Dunav Braila, lucrarea fiindu-i atribuita la data de 26.10.2017. Valoarea contractului a fost de 268.000 Euro.
Nava a fost modernizata in cursul anului 2018, fiindu-i inlocuite motoarele si diesel-generatoarele. Multumim WaterMota srl pentru informatiile referitoare la echipamentele furnizate pentru modernizarea navei (motoare, reductoare-inversoare, generatoare).
Nava SEMNAL 3 este folosita si in prezent, pentru activitati de semnalizare ale senalului navigabil, pe sectorul Braila – Cernavoda.
SEMNAL 3 la Galati, 23.05.2013 – © Cristian Gregoretti
Cateva caracteristi ale navei:
– lungime: 42 m, latime: 9 m, pescaj maxim: 1,7 m
– ENI: 46000321
– MMSI: 264162252
– Call Sign: YP2252
– propusia originala era asigurata de 2 motoare, licenta Maybach, tip MB 836Bb, cu puterea de 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea au fost inlocuite in cursul anului 2018, cu 2 motoare noi, DOOSAN L126TIH, a cate 360 CP la 2.000 rpm, 6 cilindri in linie, supraalimentat prin turbina cu intercooler
– transmisie: reductor-inversor RENK, fabricat la ICM Resita, actionat de la distanta, electro-pneumatic / inlocuite in 2018 cu 2 reductoare-invesroare noi, D-I DMT 180HL raport reductie 5.96:1
– 2 elici, 4 pale fixe fiecare
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare, tip D120-8V, cu puteri de 75 KW, 380 V, 50 HZ CA fiecare, fabricate de Timpuri Noi Bucuresti. Acestea puteau functiona individual sau in paralel, functie de nevoile energetice ale navei. Pentru stationarea la ancora sau in port, nava era dotata cu un diesel-generator tip D110, 35 KW, 380V, 50HZ CA, fabricat de UTB Brasov
– cele 2 diesel generatoare au fost inlocuite in 2018 cu 2 diesel-generatoare noi Volvo-Penta, iar diesel-generatorul de stationare a fost inlocuit cu unul nou, Watermota WM40MMA-RC ( motor Mitsubishi) a 40 KVA, 400 V, 50 Hz, CA
– pentru manevrarea geamandurilor de semnalizare, dispune in prova de 1 biga simpla de 2,2 t SWL, iar la pupa de 1 macara electro-hidraulica de 3,2 t SWL
– rastelul de geamanduri, situat pe pupa navei, putea depozita la momentul iesirii din santierul naval un numar de maxim 11 bucati; modificandu-se standardul geamandurilor functie de noile norme admise, capacitatea rastelului s-a redus la maxim 9 geamanduri
– nave surori: SEMNAL 1, SEMNAL 2, SEMNAL 4
SEMNAL 3 la Galati in 2017 – foto: Danut-Costel Mihalache
Ultimele Comentarii